نسخه جدید ویندوز تا دو ماه دیگر از راه می‌رسد

شرکت مایکروسافت به تازگی از آخرین نسخه‌ به روز شده ویندوز ۱۰ با نام "۱۸۰۹" خبر داد که تا دو ماه دیگر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این نسخه ویندوز پیش از این با اسم رمز " Redstone ۵" شناخته شده بود، اما بر اساس آخرین گزارش‌ها ورژن جدید، "۱۸۰۹" نام خواهد داشت. جالب است بدانید که نسخه‌ ۱۸۰۹ مانند نسخه آپدیت قبلی ۱۸۰۳، یک به‌روزرسانی نسبتا کوچک محسوب می‌شود. ویندوز ۱۸۰۹ که می‌بایست در ماه سپتامبر در دسترس کاربران قرار می‌گرفت، به احتمال زیاد در ماه اکتبر منتشر خواهد شد.

ویژگی اصلی آخرین پیش نمایش ویندوز Redstone ۵، شیوه دستیابی آسان به برنامه تلفن جدید مایکروسافت است که به کاربران ویندوز اجازه می‌دهد به صورت ۱۰ نفره به محتوای تلفن نظیر عکس‌های اخیرشان دسترسی پیدا کنند. بنابراین کاربران میتوانند از طریق اپلیکیشن " Your Phone" گوشی خود را با کامپیوتر مرتبط ساخته و با دانلود اپلیکیشن Your Phone از مایکروسافت به بخش تنظیمات راه یابند.

گوشی های اندرویدی ۷ و بالاتر با اپلیکیشن Your Phone سازگار هستند. این نرم افزار تلاش جدید مایکروسافت برای پیوند دادن ویندوز ۱۰ با گوشی های هوشمند و آیفون کاربران محسوب می‌شود. مایکروسافت همچنین تلاش کرده است تا نسخه جدید را به ویژگی‌های دیگر نظیر "کلیپ‌بورد ابری جدید" مجهز کند که محتوا را بین دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌کند.

 ویندوز ۱۰  با نام رمز (Threshold) آخرین نسخه سیستم‌عامل از خانواده ویندوز ان‌تی شرکت مایکروسافت است و نسخه پس از ویندوز ۸٫۱ به‌شمار می‌رود. این سیستم عامل برای رایانه‌های شخصی، لپ تاپ و دستگاه‌های موبایل توسعه یافته‌است.

کد خبر 351363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.