رونق فعالیت های فرهنگی و هنری نیازمند توزیع عادلانه امکانات است

تیران-فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در مناطق مختلف و ارتقای شاخص های فرهنگی نیازمند توزیع عادلانه امکانات این عرصه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، مجید حججی در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری این منطقه اظهار کرد: هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری در این منطقه با کمترین امکانات فعالیت می کنند.

وی افزود: توزیع امکانات و زیرساخت های فرهنگی و هنری در شهرستان ها متناسب با نیاز آن ها نیست و رونق  فعالیت های فرهنگی و هنری در مناطق مختلف و ارتقای شاخص های فرهنگی نیازمند توزیع عادلانه امکانات این عرصه است.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به محدودیت های زیرساختی در حوزه فرهنگی و هنری این منطقه ادامه داد: نبود سالن اجرای برنامه های هنری و نمایشی، سینما و زیرساخت های کتابخانه ای از جمله چالش های پیش روی فعالان فرهنگی و هنری است.

وی با بیان اینکه مشارکت شهرداری ها، بخش خصوصی و خیران برای پاسخ به بخشی از نیازهای فرهنگی و هنری به کار گرفته شده، تصریح کرد: منابع و امکانات استانی باید در شهرستان ها و بخش های محروم توزیع و زمینه سازی برای پیشرفت ظرفیت ها و استعدادهای این حوزه فراهم شود.

حججی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی و هنری به رشد جامعه منجر می شود، گفت: فرهنگ سازی و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری برای ارتقای فرهنگی و آموزش بیش از سایر عرصه ها موثر و منجر به بازدهی بیشتر و اثر بخش خواهد شد.

در این دیدار اقبال صالحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه شناسنامه فرهنگی و هنری این شهرستان در حال تدوین است، افزود: چشم انداز برنامه های فرهنگی و هنری بر اساس این شناسنامه و این اقدام پژوهشی تعریف می شود.

وی ادامه داد: طرح های فرهنگی و هنری این شهرستان نیازمند حمایت و توجه مسئولان استانی است تا اینکه با اجرای این طرح و برنامه ها به فرهنگ سازی و کاهش آسیب های اجتماعی و شور و نشاط اجتماعی شهرستان کمک و اتفاقات و رخدادهای مهم در این حوزه رقم بخورد.

کد خبر 351362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.