قبل از خرید املاک قولنامه‌ای از شهرداری منطقه استعلام بگیرید

مدیرکل اداره نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: شهروندان قبل از خرید املاک قولنامه‌ای باید نسبت به بررسی مشخصات ملک و استعلام از شهرداری اقدام کنند.

مهرداد محلوجی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه املاک قولنامه‌ای در بیشتر موارد توسط واسطه‌ها و دلالان زمین، بدون رعایت سرانه‌ها به قطعات کوچک تفکیک و بدون استعلام از شهرداری خرید و فروش می‌شود، مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد می‌کند، بنابراین سرمایه شهروندان که به سختی جمع ‌آوری شده، نباید توسط تعدادی از دلالان به تاراج رود.

وی تصریح کرد: در بعضی از موارد نیز املاک تفکیک شده خارج از محدوده و در زمین‌های کشاورزی است که عملاً امکان صدور پروانه برای آنها وجود ندارد.

مدیرکل اداره نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه ممکن است زمین‌های قولنامه‌ای از قولنامه جعلی برخوردار باشد، افزود: زمین‌های قولنامه‌ای ممکن است به چند نفر فروخته شود چرا که قراردادهای املاک قولنامه‌ای بین دو نفر امضاء می‌شود، همچنین ممکن است آن زمین دارای چندین وارث و شریک باشد.

وی ادامه داد: شهروندان باید بدانند که برای املاک تفکیکی کمتر از حد نصاب و قولنامه‌ای که از شهرداری استعلام نکرده‌اند امکان صدور پروانه ساختمانی وجود ندارد.

محلوجی با بیان اینکه نقشه‌های طرح تفصیلی در سایت شهرداری اصفهان بارگذاری شده است، گفت: شهروندان قبل از خرید هر گونه ملکی با مراجعه به شهرداری از نوع کاربری آن مطلع و از اینکه آیا حد نصاب تفکیک اجازه صدور پروانه را برای آن ملک می‌دهد یا خیر، مطمئن شوند.

کد خبر 351358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.