مدارس ژاپن به روبات‌های انگلیسی‌زبان مجهز می‌شوند

کشور ژاپن قصد دارد به منظور کمک به بهبود مهارت‌های ارتباطی زبان، مدارس خود را به روبات‌های انگلیسی‌زبان مجهز کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت آموزش و پرورش ژاپن به تازگی از ارسال ۵۰۰ روبات انگلیسی زبان به مدارس این کشور با هدف بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی دانش آموزان خبر داد. همچنین این کشور قصد دارد مهارت‌های زبان انگلیسی معلمان مدارس ابتدایی را به صورت فشرده بهبود بخشد و به نظر می‌رسد استفاده از روبات‌های انگلیسی زبان برای اعزام به مدارس در مقایسه با به کارگیری افرادی که زبان انگلیسی را طی روال طبیعی یاد گرفته‌اند، شیوه مقرون به صرفهتری باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که معمولا دانش آموزان ژاپنی در صحبت کردن و نوشتن زبان انگلیسی خوب عمل نمی‌کنند و برنامه‌های آموزشی دو سال آینده ژاپن باید بر روی تقویت این مهارت‌ها متمرکز شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا این برنامه شامل استخدام معلمان زبان انگلیسی و یا سرمایه گذاری طولانی مدت برای ارسال روبات‌های انگلیسی زبان به مدارس می‌شود. کشور ژاپن مدعی است که برای نخستین بار، روبات معلم با نام " Saya " را در سال ۲۰۰۹ ابداع کرده و آن را در کلاس پنجم و ششم مدارس توکیو مورد آزمایش قرار داده است. تا به امروز نیز موسسات سنگاپور و انگلستان از روبات‌های آموزش موسوم به NBA SoftBank و Pepper حمایت کرده‌اند.

کشور نروژ نیز از روبات AV۱ برای آموزش کودکانی که به بیماری‌های طولانی مدت مبتلا بودند، استفاده کرده تا آن‌هابتوانند با دوستان و کلاس درس خود ارتباط داشته باشند. روبات AV۱ توسط کودکان و با استفاده از اپلیکیشن گوشی یا تبلت، از راه دور کنترل می‌شود. این روبات به شبکه Wi-Fi و شبکه‌های تلفن همراه ۲G/۳G/۴G مجهز بوده و با باتری کار می‌کند تا کودکان بتوانند با همکلاسی‌های خود در مدرسه ارتباط پیدا کنند. تحلیلگران، بازار روبات‌های آموزشی را تا سال ۲۰۲۳ به ارزش ۱.۷ میلیارد پیش‌بینی کرده‌اند.

کد خبر 351357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.