دادستانی باید به قضیه تجمع طلاب ورود کند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و مسئول حزب در شهرستان‌های استان اصفهان گفت: حادثه مدرسه فیضیه به کیان انقلاب، اسلام و اعتماد مردم لطمه می‌زند، بسیار خطرناک است و نظام باید دامان خود را از تمام این تندروی‌ها پاک کند.

منوچهر مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص حادثه مدرسه فیضیه و تبعات آن  گفت: معتقد هستم روحانیت باید دامان خود را از افراد افراطی و تندرو جدا کندپلاکاردی که در دست این روحانی بوده، ذهن جامعه را مخدوش کرده و مردم را به شک فرو برده است که آقای هاشمی کشته شده و تهدید می‌کنند که آقای روحانی را نیز خواهند کشت.

مرادی افزود: در یک نظام که بر اساس دین، انسانیت و عدالت است؛ اگر چنین وقایعی اتفاق بیفتد؛ مردم عادی چه برداشتی خواهند کرد؟ این کار به روحانیت لطمات جبران ناپذیری وارد می کند. خوشبختانه آقای مکارم شیرازی و آقای نوری همدانی نیز نسبت به این قضیه اعتراض کرده اند.

این رفتار با هیچ منطق دینی و شرعی سازکار نیست

مسئول حزب اعتماد ملی شهرستان اصفهان گفت: دیدگاه من این است که یک جریان وابسته به اسرائیل تلاش دارد به شیعه لطمه بزند و نفوذ معنوی روحانیت شیعه در بین توده‌های مردم و نخبگان جامعه را از بین ببرد، بنابراین دست به کارهایی می زند که با هیچ منطق شرعی و دینی سازگار نیست.

وی افزود: چه قتل های زنجیره ای که در سال‌های پیش اتفاق افتاد و چه اتفاقات روزهای اخیر، همگی به کیان انقلاب، اسلام و اعتماد مردم لطمه می‌زند، بسیار خطرناک است و نظام باید دامان خود را از تمام این تندروی‌ها پاک کند.

برنامه طلاب سازماندهی شده بود

مرادی در رابطه با اقداماتی که باید در جامعه انجام شود تا از تکرار چنین فجایعی جلوگیری شود، گفت: مسلم است که چنین اقدامی سازماندهی شده بوده، اگر روی دسته پلاکارد را دقت کنید نوشته شده بود «بعد از پایان مراسم تابلو را تحویل دهید»، این امر نشان می دهد که چنین تجمعی کاملاً سازماندهی و هدایت شده اجرایی شده است و در چنین شرایطی دادستانی باید ورود کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تشریح کرد: اگر یک معلم یا یک خبرنگار سهوا مطلبی را بنویسد؛ دادستانی سریعا با وی برخورد خواهد کرد و شاید حتی بازداشت موقت و حتی به محاکمه برسد، بنابراین در چنین موردی هم دادستانی باید ریشه ساماندهی این تجمع را شناسایی کند، آنها را محاکمه کرده و دریابد که این رفتار از چه تفکری منشا می گیرد.

مرادی تاکید کرد: باید با عوامل این برنامه برخورد قضایی شود؛ چون افکار عمومی و وجدان جامعه را به شدت متاثر کرده است.

کد خبر 351354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.