ابلاغ الکترونیک ۷۵درصد از اوراق قضایی در نجف آباد

نجف آباد- رییس دادگستری نجف آباد گفت: در یک سال اخیر بیش از ۷۵ درصد آرای صادر شده در دادگستری این شهرستان به صورت الکترونیک و در قالب سامانه ثنا ابلاغ شده در حالی که این میزان در بازه زمانی مشابه سال قبل از آن تنها ۳۰ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای کاهش مراجعات مردمی و افزایش کیفیت ابلاغ احکام، تمامی شهروندان طبق قانون موظف به ثبت نام در سامانه الکترونیک ثنا هستند که ثبت نام اولیه آن توسط خود شهروندان انجام گرفته و مرحله تکمیلی آن نیز در دو دفتر خدمات قضایی نجف آباد و محل دادگستری انجام خواهد شد.

حسینی ادامه داد: باتوجه به قابلیت فراهم شده در سایت ثنا هر فردی در هرکجای ایران که بر علیه شهروندی ادعای قضایی کند و پرونده ای شکل بگیرد، شخص مربوطه با استفاده از پیامک از این روند مطلع شده و جزئیات آن را می تواند در سامانه مشاهده کند.

وی با اشاره به فعالیت شوراهای حل اختلاف از سال ۹۴ اظهار کرد: با وجود اینکه طبق قانون قرار بود به پرسنل این مجموعه ها حداقل معادل حقوق اداره کار پرداخت شود، اما در حال حاضر به دلیل عدم تامین بودجه مورد نیاز، شاهد فعالیت بسیاری از نیروها با حق الزحمه ماهیانه ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار تومان هستیم.

رییس دادگستری نجف آباد خاطرنشان کرد: کسانی که با چنین حقوقی در دو نوبت صبح و عصر فعالیت می کنند را بایستی ایثارگران واقعی دانست که نقش مهمی در کاهش آمار پرونده های وارد شده به دستگاه قضایی ایفا می کنند.

کد خبر 351353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.