استان اصفهان رتبه اولِ صنعت برق کشور

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: از نظر وضعیت پایداری تولید برق شاخص قابل اطمینان در جهان و در خاورمیانه رتبه اول را داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نیازی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از مراکز و بخش‌های مختلف شرکت توزیع برق استان اصفهان  با بیان اینکه این مرکز دارای چهار مجموعه دیسپانچینگ و فوریت‌های برق، بازار برق، ایمنی و کنترل ضایعات، دفتر فنی و بهره‌برداری است، اظهار کرد: کارشناسان و متخصصان بخش دیسپاچینگ و فوریت‌های برق اتفاقات و حوادث را بررسی و پاسخ می‌دهند.

وی ادامه داد: دیسپاجینگ و فوریت‌های برق دارای بخش‌های مختلفی است. در قسمت گروه مطالعات شبکه‌ها از نظر قابلیت اطمینان و پایداری، رصدها و مطالعات لازم را انجام می‌دهد. همچنین شاخص‌های قابل اطمینان شبکه نیز از دستاوردهای این واحد به‌شمار می‌رود.

ثبت مشکلات و عیوب  در نرم‌افزار "ناب"

مدیر امور دیسپاچینگ و معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به فعالیت کارشناسان در بخش فوریت‌های برق، گفت: در این مرکز تمامی همشهریان و مشترکین استان اصفهان با تماس با شماره‌ ۱۲۱ مشکلات برقی را مطرح و درخواست مشترکین در نرم افزار ثبت خاموشی‌ها (نرم‌افزار ناب) ثبت و پس از تشخیص اینکه باید مأموران به محل اعزام یا نیازی به حضور کارشناسان نیست،  عیوب برق مشترکین برطرف می‌شود.

نیازی ادامه داد: از نظر ولتاژ بخش‌بندی‌های مختلفی در صنعت برق وجود دارد. نیروگاه‌ها وظیفه تولید برق را برعهده دارند. تبدیل ولتاژ اولیه به ولتاژهای بالاتر و انتقال برق از نیروگاه‌ها به نزدیکی مراکز مصرف مثل شهرها، مناطق صنعتی و روستاها برعهده ما است.

انتظار ذینفعان کسب درآمد بیشتر از فروش انرژی و انتظار مشترکین دریافت برق مطمئن و پایدار

وی اضافه کرد: مشترکین انتظار دارند برق مطمئن و پایداری دریافت کنند. ذی‌نفعان برق که شامل مدیران ارشد برق از توانیر و وزارت نیرو تا شرکت‌های برق منطقه‌ای هستند انتظار دارند با تأمین برق مطمئن و پایدار، فروش انرژی برق بیشتری را دارا باشند و بتوانند از فروش انرژی درآمد بیشتری حاصل کنند. تأمین برق مطمئن و پایدار وظیفه اصلی امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق است.

مدیر امور دیسپاچینگ و معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان اصفهان خاطرنشان کرد: مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز نظامی و ... مراکزی است که از نظر ارائه خدمات و امنیت حائز اهمیت و در اولویت است و در صورت قطعی برق این مراکز، اکیپ کارشناسان و متخصصان برای وصل برق سریعاً اقدام می‌کنند.

نیازی تصریح کرد: به طور معمول متوسط زمانی که پس از تماس مشترک با مرکز، برای رفع قطعی برق اقدام می شود، ۲۰ دقیقه است. برای داشتن مدیریتی جامع و کامل نیازمند "رویت‌پذیری شبکه" هستیم به این معنا که قبل از قطعی برق و تماس مشترکین، متوجه بروز مشکل و قطعی برق شویم و برای رفع آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مرکز امور دیسپاچینگ و معاونت بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان اصفهان یکی از پیشرفته‌ترین مراکز کنترلی کشور است، گفت: این مرکز از لحاظ سطح خدمات و تکنولوژی قابل استفاده، دارای بالاترین سطح است.

مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه خاموشی‌های برق دو نوع با برنامه و بدون برنامه است، خاطرنشان کرد: در قطعی‌های با برنامه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته زمان و تاریخ قطع برق منطقه از طرق مختلفی از جمله وب‌سایت شرکت توزیع برق، رسانه ملی، ارسال پیامک به مشترکین دیماندی و ... به اطلاع مردم خواهد رسید اما در خاموشی‌های بدون برنامه که ناشی از اتفاقات شبکه بوده و قابل پیش‌بینی نیست، امکان اطلاع‌رسانی وجود ندارد که در این شرایط برای جلوگیری از رخداد حادثه‌ای بزرگتر، برق منطقه را قطع خواهیم کرد.

ایران حائز رتبه اول خاورمیانه در شاخص پایداری

نیازی با اشاره به اینکه کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی، ژاپن و مالزی شاخص‌های قابل اطمینانی دارند، اظهار کرد: از نظر وضعیت پایداری شاخص قابل اطمینان در جهان، جزو کشورهای قابل قبول و متوسط هستیم و در خاورمیانه رتبه اول را داریم. از نظر استاندارد ایران جزو کشورهای خوب است و شرکت توزیع برق استان اصفهان جزو شرکت‌های برتر در صنعت برق کشور محسوب می‌شود.

غیرحضوری بودن ۹۸ درصد خدمات به مشترکین در سال ۹۸

 هم چنین، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان اصفهان اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان اصفهان به‌عنوان شرکتی پیشرو در صنعت توزیع برق کشور، به یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۲۲۳ مشترک در مساحتی به وسعت ۹۱ هزار کیلومتر مربع که شامل ۲۳ شهرستان، ۹۱ شهر و ۱۱۸۷ روستا است خدمت‌رسانی می‌کند و در بخش تعداد مشترکین رتبه چهارم کشوری و در بخش فروش انرژی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

جعفر بحرینی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تلفنی سمیع به منظور ارائه مشاوره، پذیرش و پیگیری درخواست مشترکین و متقاضیان، ادامه داد: یکی از اهداف شرکت در سال ۹۸، ارائه ۹۸ درصد خدمات به مشترکین به صورت غیرحضوری است که برای تحقق این امر باید فرهنگ‌سازی شود و مرکز سمیع در اصل، سامانه مکالمه به جای مراجعه است.

مدیریت سبز را در دستور کار قرار داده‌ایم

وی گفت: با توجه به بسترهای خوب ایجاد شده در مرکز بصیر، کارشناسان بر مراحل مختلف فرآینده‌ها نظارت و کنترل دارند و برای هر کدام از فرآینده‌ها شاخصه‌هایی تعریف شده است. در بخش مدیریت سبز سعی شده است که در حوزه مشترکین از کاغذ استفاده نشود و پرونده‌ها، مدارک، خدمات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: در راستای اهداف هوشمندسازی شبکه‌های برق اولین قدم، هوشمندسازی کنتورها است. در حال حاضر برخی از کنتورها قابلیت‌هایی را دارا هستند که بدون حضور کارشناسان شرکت در محل، اطلاعات کنتور از طریق GPRS در فاصله زمانی ۱۵ دقیقه یک‌بار  ارسال می‌شود. در حال حاضر این کنتورها برای مشترکین دیماندی نصب شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه فخیم (فراسامانه خدمات یکپارچه مشترکین)، اضافه کرد: این سامانه به منظور برقراری امکان پایش برخط شاخص‌های ارائه خدمت تمام شرکت‌های توزیع برق کشور توسط مدیران عالی شرکت توانیر و همچنین مدیران شرکت‌های توزیع سطح کشور و امکان رصد لحظه‌ای پارامترهای مرتبط با انشعاب برق و انرژی مصرفی توسط مشترکین برق و جلوگیری از بروز خسارات ناشی از مصارف غیرنرمال، نرم‌افزارهای کاربردی فخیم مدیران و فخیم مشترکین طراحی، تولید و در حال بهره‌برداری است.

ارائه طرح‌های تشویقی برای مشترکین دیماندی

بحرینی خاطرنشان کرد: در ساعات پیک‌بار که مصرف برق زیاد است طرح‌های تشویقی برای مشترکین دیماندی در نظر گرفته شده است و در صورتی که در این ساعات مصرف برق خود را به صفر برسانند، می‌توانند در ساعات دیگر شبانه‌روز از طرح‌های تشویقی بهره‌مند شوند. به طور مثال اکر کشاورزان از ساعت ۱۲ تا ۱۶ که پیک‌بار است، از پمپ های برقی استفاده نکنند مصرف برق کل ساعات شبانه‌روز آن‌ها رایگان می‌شود.

کد خبر 351347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.