۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
همدلی برای ترویج فرهنگ قرآنی

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: برای ساماندهی بقعه متبرکه قرآن سعید آباد، شهرداری های ۹ گانه شهرستان لنجان در کنار دیگر دستگاه ها قرار خواهند داشت و در حوزه تامین تجهیزات، نیروی انسانی، نظافت روستا و... کمک می کنند تا این مکان برای برگزاری مراسم مذهبی در روز عاشورا آماده سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست ستاد راهبردی و ساماندهی بقعه متبرکه قرآن سعید آباد، با بیان اینکه سعادت دنیوی و اخروی همه انسان ها در گرو عمل به دستورات قرآن کریم است، اظهار کرد: امروزه فعالیت‌ شهرداری‌ها فراتر از یک فعالیت عمرانی است و باید توجه داشت مهم ترین کار فرهنگی، ترویج قرآن است از این جهت قطعا توجه به فرهنگ قرآنی در کنار برنامه های فرهنگی و اجتماعی می تواند در رشد و تعالی شهر تاثیرگذار باشد.

وی افزود: امروز خارج کردن قرآن از مهجوریت و وارد کردن آن به عرصه‌های مختلف زندگی مردم در حوزه‌های عملی و علمی می تواند بسیاری از معضلات اجتماعی را نیز کاهش دهد بر همین اساس یکی از وظایف اصلی شهرداری رسیدگی به امور فرهنگی و قرآنی است.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه زمانی که ترویج فرهنگ قرآن با نشاط در جامعه همراه باشد قطعا در موفقیت و پیشرفت جامعه تاثیر گذاری بیشتری دارد، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی باید زمینه مشارکت مردم فراهم شود چراکه هر کجا با مردم مشارکت کرده ایم به موفقیت رسیدیم، در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی نیز باید مردم را فرا خواند تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است و برگزاری این برنامه‌ها می‌تواند زمینه‌های آشنایی و انس بیشتر با قرآن و آموزه‌های انسان‌ساز آن را در جامعه فراهم کند، خوشبختانه شهرستان لنجان در بحث برنامه‌های قرآنی در سطح و جایگاه مناسبی قرار دارد و از سوی دیگر وجود قرآن سعید آباد در این شهرستان برکات فراوانی را به همراه داشته است.

محمدی با بیان اینکه مبنای کار مسئولان باید قرآن باشد، اضافه کرد: با توجه به پیگیرهای مسئولان شهرستان در خصوص ساماندهی بقعه متبرکه قرآن سعید آباد شهرداری های ۹ گانه شهرستان لنجان در کنار دیگر دستگاه ها قرار خواهند داشت و در حد توان در حوزه تجهیزات، نیروی انسانی، نظافت روستا و... کمک می کنند تا این مکان برای برگزاری مراسم مذهبی در روز عاشورا آماده سازی شود.

کد خبر 351306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.