طرح جامع بقعه متبرکه قرآن سعید آباد تدوین شود

لنجان-نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه بقعه متبرکه قرآن سعید آباد باید براساس اقلیم منطقه انجام گیرد از این جهت تهیه و تدوین طرح جامع این بقعه متبکره می تواند مسیر را هموار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن کوهکن در نشست ستاد راهبردی و ساماندهی بقعه متبرکه قرآن سعید آباد اظهار کرد: قرآن سعیدآباد یکی از با ارزش‌ترین آثار تاریخی ایران اسلامی به حساب می‌آید که قدمت آن به قرن اول یا دوم هجری قمری باز می گردد و از جایگاه والایی نزد مردم برخوردار است، اما متاسفانه تا به امروز آنگونه که باید از این نعمت الهی برای تبلیغ اسلام ناب محمدی بهره برداری نشده است.

وی با اشاره به تاریخ قرآن سعید آباد افزود: در تاریخ نقل است که آقا "سیدابراهیم مقدس" معلم فرزندان دربار ناصرالدین شاه بود که وظیفه تعلیم و تربیت قرآنی شاهزادگان را به عهده داشت و ناصرالدین شاه به پاس خدمات وی جزء ۳۰ قرآن مجید به خط امام علی (ع) که بر روی پوست آهو نگارش شده بود را به سید ابراهیم مقدس هدیه می کند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرآن سعیدآباد شامل جزء ۳۰ قرآن کریم بوده که منتسب به خط مبارک حضرت علی (ع) است، تصریح کرد: با توجه به قدمت و ارزشمند بودن قرآن سعید آباد تا به امروز این قرآن به بهترین شکل حفاظت شده و نسل به نسل انتقال یافته و در روزهای عاشورا، بیست و هشتم ماه صفر و بیست و یکم ماه رمضان به روستای سعیدآباد لنجان منتقل و مورد زیارت مردم قرار می گیرد.

وی تبلیغ به زبان قرآن را بهترین روش جذب مردم دانست و ادامه داد: امروز بسیاری از مردم از وجود چنین قرآنی بی خبر هستند در حالی که تبلیغ در دین اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و قرآن بهترین و برترین وسیله برای تبلیغ و هدایت انسان و مایه رستگاری است.

کوهکن اضافه کرد: با توجه به ظرفیت روستای سعید آباد باید با برنامه ریزی به سمت تقویت گردشگری مذهبی در این روستا حرکت کنیم

وی عنوان کرد: مسلمانان با زیارت حرم مطهر امامزادگان و تلاوت قرآن کریم آرامش روحی کسب می کنند و یکی از نکاتی که باید در گردشگری مذهبی مد نظر قرار گیرد آماده سازی و محیا کردن بستر مناسب در همه زمینه ها به خصوص در جهت تبلیغ با استفاده از ظرفیت روحانیون و برپایی خیمه های معرفت، پاسخگویی سوالات شرعی و همچنین اسکان مناسب مسافران است.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توسعه همه جانبه روستای سعید آباد و بقعه متبرکه قرآن باید براساس اقلیم منطقه انجام گیرد و با ایجاد جاذبه های بیشتر فضای معنوی در روستایی همچون روستای سعید آباد را افزایش داد تا در جهت توسعه گردشگری مذهبی گامی بلند برداشته شود از این جهت تهیه و تدوین طرح جامع بقعه متبکره قرآن سعید آباد می تواند این مسیر را هموار کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ دینی جایگاه خاص و حایز اهمیتی دارد و بقاع متبرکه می توانند پایگاه اصلی اینگونه آموزش ها قرار گیرند، افزود: باید با اجرای برنامه های فرهنگی در جوار بقاع متبرکه، زمینه حضور مردم در این اماکن را افزایش داد از سوی دیگر با ساماندهی مسایل ترافیکی، مسیر تردد، پارکینگ، اسکان، نظافت روستا و... شرایطی را فراهم کرد که در زمان حضور مردم برای زیارت قرآن سعید آباد، آنها با مشکل مواجه نشوند.

کوهکن یادآور شد: با توجه به اینکه در روز عاشورا شاهد انتقال قرآن به روستای سعید آباد خواهیم بود، شهرداری های ۹ گانه شهرستان لنجان، نهادهای و دستگاه های نظارتی و اجرایی باید دست در دست یک دیگر داده تا مقدمات لازم فراهم شود و زمینه حضور پرشور مردم در این روز مهیا شود.

کد خبر 351296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.