حمایت از سمن‌ها از ارکان مردم سالاری است

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: حمایت از سمن‌ها و برطرف کردن موانع فعالیت آن‌ها از مهم ترین زمینه‌های توسعه مردم سالاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد در جلسه بررسی مشکلات سازمان‌های مردم‌نهاد این شهرستان، با بیان اینکه فعالیت‌های خیریه و مرم‌نهاد در ایران دارای سابقه دیرینه است، اظهار کرد: بعد از اسلام فعالیت این سازمان‌ها چهارچوب منسجم‌تری یافت و مردم با اعتقاد بیشتری در آن فعالیت کردند.

وی احکام اسلامی همچون خمس، زکات و صدقات را زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌های عام‌المنفعه دانست و افزود: در طول تاریخ پر فراز و نشیب ایران، مردم خیراندیش همواره خدمات شایان توجهی ارایه کرده‌اند.

فرماندار شهرضا با اشاره به نامگذاری روز تشکل‌های مردمی در تقویم رسمی کشور، خاطرنشان کرد: این اقدام دولت تدبیر و امید فرصتی را فراهم کرد تا مسئولان به کارکردهای مختلف این نهاد و همچنین ضرورت اتخاذ تدابیری برای رفع مشکلات آن‌ها توجه کنند.

رفیعی نژاد منظور از حمایت از سازمان‌های مردم نهاد را ایجاد زمینه مناسب برای گسترش فعالیت‌های آنان دانست و افزود: دولتمردان متوجه شده‌اند که دولت‌ها نمی‌توانند تمامی خدمات را ارایه دهند و لازم است از ظرفیت‌های مردمی در همه بخش‌ها استفاده شود.

وی اضافه کرد: توسعه یافتگی کشورها اتباط مستقیم با کاهش نفوذ دولت‌ها در زمینه‌های مختلف دارد، سمن‌ها باید استقلال خود را حفظ کنند و دولت‌ها باید با کاهش تصدی‌گری، امور را به مردم واگذار کنند.

فرماندار شهرضا بابیان اینکه سمن‌ها سرمایه‌های اجتماعی نظام حاکم هستند، تصریح کرد: هرچه حضور سازمان‌های مردم‌نهاد بیشتر باشد، وحدت و انسجام مردم هم بیشتر است.

رفیعی نژاد حضور افراد در تشکل‌های مردمی را زمینه‌ساز کاهش جرایم برشمرد و افزود: حمایت از سمن‌ها و برطرف کردن موانع فعالیت آن‌ها از مهم ترین زمینه‌های توسعه مردم سالاری است.

وی سمن‌ها را حلقه اتصال مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: تنها ثروت شرط حضور در فعالیت‌های اجتماعی و خیریه‌ها نیست، بلکه لازم است از ظرفیت افرادی دلسوز برای اجتماع و دارای روحیه کار جمعی نیز استفاد شود.

فرماندار شهرضا سمن‌ها را انسجام بخش فعالیت‌های مردمی دانست و تأکید کرد: برای دولت‌ها مسائل معیشتی و اقتصادی و امنیتی از اولویت بیشتری برخوردار است، بنابراین اگر لازم است به فعالیت‌های اجتماعی نیز به همین اندازه توجه شود، باید از سمن‌ها حمایت شود.

رفیعی نژاد با بیان اینکه فردگرایی از بدترین آسیب‌های اجتماعی کشور است، تصریح کرد: تشکل‌های مردمی روحیه کار جمعی را در جامعه تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شش سمن جدید در شهرستان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: شهرضا به زودی میزبان همایش سمن‌های جنوب استان خواهد بود.

کد خبر 351287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.