وضعیت محیط زیست شهرضا مناسب نیست

شهرضا - رییس انجمن محیط زیست شهرضا گفت: وضعیت محیط زیست شهرضا در ۱۰ سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته و باید بگوییم اخبار خوبی دراین زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عبدالرسول کاظم پور در جلسه بررسی مشکلات سمن‌های این شهرستان با بیان اینکه فرایند ثبت سازمان های مردم نهاد مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، اظهار کرد: این سازمان‌ها فاقد بودجه و اعتبارات دولتی هستند، بنابراین برای تشویق و جذب مردم باید فرایند ثبت را آسان کرد.

وی افزود: متأسفانه بی‌توجهی نهادها و سازمان‌های اجرایی به نظریات علمی و دانشگاهی در این زمینه باعث شده تا چالش‌های موجود در فرایند ارایه خدمات در طول سالیان متمادی باقی بماند.

رییس انجمن محیط زیست شهرضا با تأکید بر ضرورت واگذاری امور مربوط به ثبت ثمن‌ها به یک نهاد مشخص و اتخاذ رویه یکسان در این زمینه، اظهار کرد: اخذ مالیات از خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهادی که تنها منبع درآمدی آنان کمک‌های مردمی است، صحیح نبوده و نیازمند تجدید نظر است.

کاظم پور با بیان اینکه وضعیت محیط زیست شهرضا در طول ۱۰ سال گذشته پایش شده، خاطرنشان کرد: اخبار خوبی در این زمینه وجود ندارد و لازم است تصمیمات جدی برای حفظ محیط زیست شهرستان اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: وضع آب و هوا و وضعیت فعالیت صنایع شهرستان مناسب نیست و باید در این زمینه آموزش‌های عمومی بیشتری ارایه شود.

رییس انجمن محیط زیست شهرضا با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به زیست بوم‌های طبیعی این شهرستان، اظهار کرد: باید به نسل‌های جوان و نوجوان آموزش دهیم تا بیشتر مراقب محیط زیست و منابع طبیعی اطراف خود باشند.

کاظم پور تصریح کرد: بعضی واقعیات در خصوص محیط زیست را نمی‌توان به صورت علنی مطرح کرد، اما لازم است روش‌های مقابله با تشدید وضعیت موجود را به مردم آموزش دهیم.

کد خبر 351286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.