انفجار آبگرمکن در لنجان/ انبار میلیاردی احتکار برنج پلمب شد

انفجار آبگرمکن در لنجان، دستگیری باند سارقان داخل خودرو در شاهین شهر، پلمپ انبار مواد غذایی تاریخ گذشته و تقلبی در خمینی شهر و پلمپ انبار ۵.۵ میلیارد ریالی احتکار برنج در اصفهان از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ محمد حسین باباکلانیا   ر داشت: مأموران ایستگاه بازرسی شهید "امامی" فرماندهی انتظامی شهرستان "شهرضا" با همکاری نیروهای واحد گشت  یگان تکاوری طی یک عملیات ویژه خودروهای عبوری را تحت کنترل و نظارت خود قرار دادند.

وی افزود: در این عملیات مأموران حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه کامیون کشنده که از استان‌های جنوبی به سمت تهران در حرکت بودند، مشکوک و آنها را متوقف کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه اسناد و مدارک ارائه شده توسط رانندگان هیچ گونه همخوانی با محتوای بار آنها نداشت به همین دلیل طی هماهنگی با مقام قضائی از این خودروها بازرسی به عمل آمد که در نتیجه مقدار ۵۴ هزار کیلوگرم حبوبات خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا، ارزش محموله مکشوفه را براساس اعلام نظر کارشناسان مربوطه شش میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و رانندگان هر دو خودرو  به اتهام حمل کالای قاچاق به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

دستگیری باند سارقان داخل خودرو در شاهین شهر

سرهنگ رجبعلی مختاری، فرمانده انتظامی شاهین شهر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت وسایل و قطعات داخل خودرو های پارک شده در کنار خیابان، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان شاهین شهر قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در این راستا تحقیقات خود را آغاز و با جمع آوری قرائن و شواهد موجود موفق شدند چهار سارق که در این سرقت‌ها دست داشتند را شناسایی و طی عملیاتی ضربتی آنها را دستگیر کنند .

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهمان پس از دستگیری در تحقیقات صورت گرفته به چندین فقره سرقت اعتراف و مالخر اموال مسروقه را نیز معرفی کردند که با اعترافات متهمان ، وی  نیز دستگیر و طی بازرسی از مغازه او مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل شد.

توقیف ۲۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در شاهین شهر

وی همچنین اظهار کرد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با فروش کالاهای خارجی قاچاق ، طرح نظارت بر صنوف توسط مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر اجرا شد.

وی افزود: دراین طرح ماموران طی بازرسی از یک مغازه سوپر مارکت تعداد ۲۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق که فاقد هالوگرام شرکت دخانیات بودند را کشف کردند.

۲۶۰ میلیون ریال کالای قاچاق در گلپایگان توقیف شد

سرهنگ حسین بساطی، فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان گفت: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با اولویت کالاهای گمرکی ، دخانی و ترانزیتی به اجرا گذاشته شد، مأموران انتظامی شهرستان گلپایگان دو دستگاه موتور سیکلت سنگین خارجی قاچاق و غیرمجاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان افزود: ارزش این دو موتورسیکلت توسط کارشناسان مربوطه ۲۶۰ میلیون ریال برآورد شده است .

سرهنگ بساطی گفت: در همین رابطه دو نفر دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی ضمن تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز از مردم خواست در صورت کسب هرگونه اطلاعات از فعالیت های قاچاقچیان، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق داخل خودرو

سرهنگ سعید سلیمیان، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار کرد: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت لوازم و وسایل از داخل خودرو آنها شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی های به عمل آمده توسط کارآگاهان مشخص شد یکی از سارقان سابقه دار در امر سرقت از داخل خودرو های پارک شده در کنار خیابان که از سطح ایمنی پایینی برخوردارند فعالیت می کند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: با انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی سرانجام این سارق سابقه دار شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم پس از دستگیری در تحقیقات صورت گرفته ضمن اعتراف به بزه انتسابی به چندین  فقره سرقت اقرار کرد که در این رابطه پرونده تشکیل و متهم به منظور اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دوست شاکی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی

سرهنگ علی جعفری‌نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی مبلغ ۲۵ میلیون ریال را از حساب او سرقت کرده اند ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد،فرد یا افرادی با به دست آوردن کارت عابر بانک و در اختیار داشتن اطلاعات و رمز های عبور شاکی،مبالغی را طی چندین مرحله از حساب بانکی وی برداشت کرده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتای شهرستان با انجام اقدامات علمی و تخصصی هویت عامل اصلی این سرقت را شناسایی و وی را طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند .

وی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد سارق دوست شاکی است، تصریح کرد: متهم در بازجویی های بعمل آمده به بزه ارتکابی اعتراف که پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

پلمپ انبار مواد غذایی تاریخ گذشته و تقلبی در خمینی شهر

وی، گفت: ماموران این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر وجود کالاهای غیر بهداشتی ،تاریخ گذشته وتقلبی در انبار یکی از فروشگاه های زنجیره ای ، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی و کسب اطمینان از درستی موضوع و شناسایی دقیق انبار مذکور ، به همراه نمایندگان اداره بهداشت و اتاق اصناف از این انبار بازرسی بعمل آوردند که در نتیجه این عملیات محموله مواد غذایی غیر بهداشتی ،تاریخ گذشته وتقلبی کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: اقلام کشف شده شامل ۲۴۰ شیشه ۵۰۰گرمی سس مایونز،۴۸۰ بطری روغن زیتون ،۲۵۰ بطری روغن کنجد تاریخ گذشته وغیر بهداشتی به همراه ۲۴ عدد شیشه یک کیلویی عسل و۱۸۰ عدد بطری یک لیتری آبلیمو تقلبی است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر تصریح کرد:برابر هماهنگی های به عمل آمده با اداره تعزیرات حکومتی و اداره بهداشت شهرستان ، انبار مذکور توسط ماموران این فرماندهی پلمپ شد.

سرهنگ جعفری نژاد با بیان اینکه در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز و موارد مشکوک توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

پلمپ انبار ۵.۵ میلیارد ریالی احتکار برنج در اصفهان

سرهنگ محمد علی یوسلیانی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی سودجو مقادیر زیادی برنج خارجی با مارک های مختلف را در یک انبار احتکار کرده و منتظر تغییر قیمت آنها در بازار هستند ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع، طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه نمایندگان اداره صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۷۰ تن برنج احتکار شده به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ یوسلیانی، با بیان اینکه انبار مذکور به دستور مقام قضائی پلمپ شده است، گفت: در این رابطه یک فرد متخلف نیز شناسایی و همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

انفجار آبگرمکن در لنجان حادثه آفرید

سرهنگ غلامرضا افشاری،  فرمانده انتظامی لنجان گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع انفجار در یکی از منازل شهر زرین شهر، ماموران بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد آبگرمکن منزل دچار انفجار شده که در این حادثه یکی از ساکنان  به شدت مجروح و توسط نیروهای امدادی جهت مداوا به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ افشاری علت این حادثه را برابر اعلام نظر کارشناسان نقص فنی آبگرمکن عنوان کرد و افزود: به شهروندان توصیه می کنیم قبل از هر گونه اتفاق ناگواری نسبت به رفع عیب و نقص تجهیزات خود اقدام کرده و حتماً در این زمینه از کارشناسان و متخصصان مربوطه کمک بگیرند.

کد خبر 351260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.