ارزیابی عملکرد رانندگان سرویس مدارس از طریق سامانه "سپند"

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: رانندگانی که تحت قالب شرکت‌ها، خدمات حمل و نقل دانش آموزی ارائه می‌دهند باید گواهی سوء پیشینه، عدم اعتیاد، سلامت جسم و روان داشته باشند و خودروی آن‌ها نیز دارای معاینه فنی باشد.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی با بیان اینکه در حوزه سرویس مدارس تکالیفی بر عهده شهرداری‌ها و آموزش و پرورش است، اظهار کرد: منطبق با اعلام نیاز آموزش و پرورش، شهرداری‌ها موظف هستند ناوگان مناسب، به تعداد مورد نیاز و با رانندگانی که صلاحیت‌های لازم را دارند و یا شرکت‌های مجاز که می‌توانند در حوزه سرویس مدارس خدماتی ارائه دهند را گزینش کرده و در سامانه ثبت کنند. مدارس نیز می‌توانند از بین شرکت‌های مورد تأیید شهرداری‌ها شرکت مناسب را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته در حوزه سرویس مدارس همه امور به صورت دستی انجام می‌گرفت، ادامه داد: نیاز است که ساماندهی مناسبی در این حوزه شکل بگیرد تا شهرداری‌ها و مدارس وظایف خود را به خوبی انجام دهند و پایشی بدون دخالت افراد انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: با فعالیت سامانه "سپند" ضمن اینکه تمامی اقدامات نهادهایی که قرار است در این حوزه خدماتی ارائه دهند مورد سنجش قرار خواهد گرفت، رصد ناوگان توسط شهرداری و مدارس و سپس والدین نیز انجام خواهد شد.

ضامنی اضافه کرد: در سامانه "سپند" این امکان وجود دارد که  والدین در دوره‌های زمانی مشخص عملکرد راننده و کیفیت خودرو را مورد سنجش قرار ‌دهند و اگر راننده، خودرویی یا شرکت‌های خدمات‌دهنده در حوزه سرویس مدارس امتیاز لازم را دریافت نکنند از سیستم حذف خواهند شد و در نتیجه حمل و نقل ایمن و آسان و با کیفیتی را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا ناوگان حمل و نقل دانش آموزی به استانداردهای کشورهای دیگر نزدیک شده و بتوانیم حمل و نقل دانش آموزی را از لحاظ اقتصادی به جایی برسانیم که برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط رانندگان سرویس مدارس، اظهار کرد: رانندگانی که قرار است تحت قالب شرکت‌ها، خدمات حمل و نقل دانش‌آموزی ارائه دهند باید گواهی سوء پیشینه، عدم اعتیاد، سلامت جسم، سلامت روان داشته باشند و خودروی آن‌ها نیز دارای معاینه فنی باشد.

کد خبر 351242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.