فضای موازی نمایشگاهی در اصفهان ایجاد نشود/بازسازی ناوگان آتش‌نشانی

لزوم جلوگیری از ایجاد فضای نمایشگاهی موازی با نمایشگاه بزرگ در اصفهان، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی عمومی، نوسازی تجهیزات آتش‌نشانی و توجه رسانه‌ها به مطالبات اقشار ضعیف از مهم‌ترین تذکرات اعضای شورا در جلسه چهل و پنجمین بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه با بیان اینکه شهرداری گزارشی در خصوص موانع موجود بر سر راه تحقق اهداف ارایه دهد، اظهار کرد: برای مثال در خصوص پرداخت حقوق کارگران شهرداری که در گذشته چندین بار تذکر داده شده  توضیحاتی ارایه شود.

وی همچنین بازگشایی گلوگاه‌های ترافیکی در شهر اصفهان را ضروری دانست و ادامه داد: فعالیت در بافت فرسوده امری لازم الاجرا است چرا که گره کور بسیاری از مشکلات شهر با این اقدام باز می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نوسازی و تجهیز ناوگان سازمان آتش نشانی را از دیگر ضروریات شهر اصفهان دانست و گفت: تجهیزات بالای ۱۰ سال نیازمند بازسازی است و در صورت بی توجهی به این امر در حوزه خدمت رسانی دچار مشکل خواهیم شد.

وی بهبود وضعیت ایستگاه‌های اتوبوسرانی شهر اصفهان را نیز مهم دانست و گفت: باید این ایستگاهها از نظر سرمایشی و گرمایشی مناسب سازی شده و سامانه اطلاع رسانی نیز در این ایستگاه‌ها راهاندازی شود.

برشان به ظرفیت‌های بالای شهر اصفهان در حوزه جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: از جمله زیرساختهای مورد نیاز برای این امر ساماندهی سرویس‌های بهداشتی سطح شهر است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

فضای موازی نمایشگاه بزرگ در اصفهان ایجاد نشود

کوروش خسروی، رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این بخش با بیان اینکه نمایشگاه‌ در اقتصاد شهرها تاثیر بسزایی داشته و مهمترین کارکرد آن تکمیل حلقه ارتباط با بازارهای داخلی و خارجی است، اظهار کرد: این عامل باعث می‌شود در بسیاری از شهرها نمایشگاه و فعالیت‌های آن به عنوان نهاد شهری عمل کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر توسعه نمایشگاه بین‌المللی سبب رونق کسب و کار در اصفهان شده است، ادامه داد: این در حالی است که در هفته‌های اخیر تحرکاتی برای ایجاد نمایشگاه موازی در شهر شروع شده که این اتفاق زمینه آسیب به شرکت نمایشگاه‌ها و سرمایهگذاری‌های صورت گرفته در آن را فراهم میکند.

وی تصریح کرد: تذکر جدی می‌دهم که هیچ همکاری در ایجاد این فضای موازی انجام نشود و همه سرمایه‌گذاریها در این زمینه به شرکت نمایشگاه‌ها منوط شود.

لزوم توجه رسانه‌ها به مطالبات اقشار ضعیف

همچنین کوروش محمدی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه رسیدگی به مطالبات اقشار مختلف و به ویژه کارگران از مهم‌ترین وظایف رسانهها است، اظهار کرد: در این زمینه رسانه‌ها باید به دور از هر گونه تعارف مطالبه گر باشند و دین خود نسبت به اقشار ضعیف را ادا کنند.

وی افزود: کارگران شهرداری مطالباتی دارند که از ابتدای سال جاری محقق نشده و ضروری است که این موضوع مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

کد خبر 351201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.