نگهداری و عرضه دام زنده در محدوده شهر غیرقانونی است

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در آستانه عید سعید قربان گفت: نگهداری و عرضه دام زنده در محدوده شهر غیرقانونی است و با عاملان چنین اقدامی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، محمد بخشی محبی با بیان اینکه صیانت از سلامت مردم در کنار دستگاه‌های متولی از جمله دامپزشکی مسئولیت دادستانی نیز است، اظهار کرد: در چند سال گذشته در آستانه عید قربان دستورالعمل‌ها و مجوزهایی با هدف تأمین امنیت و سلامت غذایی مردم به نهادهای مرتبط داده می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز طی مکاتبات انجام شده با شهرداری مشهد، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، فرمانداری‌ها و کمیسیون سلامت و امنیت غذایی استان بر ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص محل‌های عرضه دام بهداشتی تحت نظارت قیمتی و سلامتی تأکید شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: طبق آیین‌نامه‌های اجرایی و بندهای ۱۵ و ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، ماموران شهرداری ابتدا با تذکر به افرادی که اقدام به نگهداری و عرضه دام زنده در محدوده شهری کرده‌اند، انجام وظیفه می‌کنند.

بخشی محبی خاطرنشان کرد: در صورت بی‌توجهی متخلفان، دام‌ها در محدوده شهر جمع‌آوری و به کشتارگاه منتقل می‌شوند، ضمن اینکه پرونده تخلف با عنوان "تهدید علیه بهداشت عمومی" تشکیل و به دادسراها ارسال می‌شود.

کد خبر 351187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.