بازار داغ کشف اجناس احتکار شده در استان/ پراید در مارچوبه واژگون شد

کشف انبار احتکار کالا به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال در اصفهان، توقیف محموله ۹ میلیاردی قاچاق در "خورو بیابانک" ، واژگونی پراید در "مارچوبه" و احتکار روغن موتور در تیران و کرون از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در ادامه طرح های مبارزه با محتکران و مفسدان اقتصادی، ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان "خمینی شهر" در پی کسب خبری مبنی بر احتکار محموله بزرگ برنج و عدس خارجی در یکی از انبارهای حاشیه شهر موضوع را بلافاصله در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از صحت موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و بازرسی اداره صنعت و معدن از انبار مذکور بازدید و در بررسی های به عمل آمده مشخص شد از زمان ورود کالا به این انبار هیچ گونه خروجی نداشته است.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اثبات موضوع احتکار کالا برای کارشناسان، گفت: در این عملیات، یک هزار و ۵۰۰ تن برنج و ۳۰۰ تن عدس خارجی احتکار شده، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: ارزش این محموله بزرگ کالای احتکاری از سوی کارشناسان مربوطه ۱۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان با اشاره به پلمب انبار مذکور با حکم مقام قضائی، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف محموله ۹ میلیاردی قاچاق در "خورو بیابانک"

سرهنگ عزیز اله سپهوند، فرمانده انتظامی خور و بیابانک گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "رشیدی" شهرستان "خور و بیابانک" حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون که از مرزهای شرقی کشور به سمت اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه راننده خودرو فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی برای بار خود بود، اظهار کرد: مأموران طی هماهنگی با مقام قضائی از این خودرو بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه ۴۵ هزار قطعه انواع لوازم و قطعات جانبی گوشی تلفن همراه خارجی قاچاق کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: براساس اعلام نظر کارشناسان مربوطه ارزش این محموله مکشوفه ۹ میلیارد ریال است.

سرهنگ سپهوند، گفت: در این رابطه خودرو توقیف و راننده آن نیز به اتهام حمل کالای خارجی قاچاق دستگیر و  همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

واژگونی پراید در "مارچوبه"

 سرهنگ حسین پورقیصری، رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه روز گذشته مأموران گشت پلیس راه اردستان از وقوع حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید در محور مارچوبه مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

این مقام مسئول اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه یک نفر از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۲ سرنشین دیگر نیز به شدت مجروح شدند که توسط نیروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافتند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه علت این حادثه رانندگی از سوی کارشناسان، عدم توجه به جلو راننده اعلام شده، افزود: رانندگی نیازمند تمرکز و توجه دقیق به راه است و رانندگان بایستی از انجام دادن هر عملی که باعث عدم تمرکز آنان می شود، خودداری کنند.

انبار احتکار روغن موتور در تیران و کرون لو رفت

سرهنگ علی صادقی، فرمانده انتظامی تیران و کرون گفت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان "تیران و کرون" در راستای شناسایی و برخورد با محتکران کالا و مجرمان اقتصادی با اجرای عملیات مرصاد موفق شدند یک انبار احتکار روغن موتور را شناسایی کنند.

وی افزود: پس از شناسایی انبار مذکور مأموران طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه بازرسان اداره تعزیرات و اداره صنعت و معدن از آن بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات مقدار ۳۵ هزار لیتر روغن موتور ایرانی و خارجی احتکار شده کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون ارزش این محموله مکشوفه را براساس اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۴۸ میلیارد ریال عدس احتکار شده از یک انبار

سرهنگ محمد حسن اسماعیلی، رییس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار محموله بزرگ حبوبات در یکی از انبارهای حاشیه شهر اصفهان مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی همراه با کارشناسان بازرسی اداره صنعت و معدن از انبار دپوی مذکور بازدید به عمل آوردند.

این مقام مسئول با اشاره به اثبات احتکار بودن کالاها توسط بازرسان اداره صنعت و معدن استان، اظهار کرد: در این عملیات ۵۸۵ تن عدس خارجی کشف شد.

رییس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان ارزش محموله مکشوفه را براساس اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۴۸ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل شد.

آگهی اینترنتی اجاره باغ و ویلا؛ کلاهبرداری بود

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی اینکه توسط فردی در یکی از سایت های تبلیغاتی اینترنت مورد کلاهبرداری قرار گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی در یکی از سایت‌های تبلیغاتی اینترنت به دنبال اجاره باغ و ویلا برای گذراندن تعطیلات خود بوده که پس از مشاهده یکی از آگهی‌ها و تماس با صاحب آن، مبلغ ۴میلیون ریال به حساب صاحب باغ به عنوان بیعانه واریز می کند اما پس از واریز وجه فرد مورد نظر دیگر به تماس های شاکی پاسخگو نبوده است.

این مقام مسئول ادامه داد:  با توجه به اظهارات شاکی و انجام تحقیقات  پلیسی سرانجام کارشناسان پلیس فتا متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی طی عملیاتی ویژه وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه متهم در مواجهه با ادله و مستندات، به بزه انتسابی اعتراف و عنوان داشت که در یکی از مشاوران املاک در زمینه اجاره و فروش باغ ویلا مدتی فعالیت داشته و با تصاویری که از باغ ویلاها به دست آورده با انگیزه کسب درآمد اقدام به درج آگهی دروغین در یکی از سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی کرده و مبالغی را به عنوان بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می‌کرده است.

کد خبر 351168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.