دولت و مجلس کرامت یکدیگر را حفظ کنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که در این چند ماه هیچ یک از مشکلات مد نظر نمایندگان رفع نشده، آنها در نظر دارند بدون در نظر گرفتن شرایط و نظر دولت سؤالات خود را از رییس جمهور مطرح کنند.

حمیدرضا فولادگر در رابطه با طرح سؤال از رییس جمهور به خبرنگار ایمنا گفت: طرح سوال از رییس جمهور در قانون اساسی ایران پیش بینی شده و بنابراین نمایندگان ملت می توانند از عملکرد وزرا و همچنین رییس جمهور سوال کنند.

فولادگر افزود: اگر مراحل نظارتی نمایندگان ملت طبق آیین نامه درست، به موقع، منصفانه، عادلانه و بدون حب و بغض خاص در موقع خودش طی شود، می تواند به حسن اجرای قانون کمک کند.

نماینده مردم اصفهان در رابطه با انتقاداتی که در فضای رسانه ای در خصوص زمان یا شرایط طرح سوال از رییس جمهور مطرح شده است، گفت: نمایندگان مجلس سؤال از رییس جمهور را چند ماه پیش یعنی زمان بروز مشکلات اقتصادی و نوسان‌های شدید ارزی و مسائلی که به دنبال آن اتفاق افتاد، شروع کردند. 

نمایندگان بدون توجه به شرایط و نظر دولت سؤالات خود را طرح می‌کنند

وی تأکید کرد: اگر این مسائل رفع شده بود، چه بسا خود این نمایندگان نیز می‌گفتند شرایط فعلی برای طرح سؤال مناسب نیست، اما به لحاظ اینکه در این چند ماه هیچ یک از این مسائل رفع نشده، نمایندگان در نظر دارند بدون در نظر گرفتن شرایط و نظر دولت سؤالات خود را مطرح کنند.

فولادگر خاطرنشان کرد: باید متذکر شد که سیر قانونی طرح سوال از رییس جمهور طی شده و هیئت رییسه مجلس نیز مراحل آن را قانونی تشخیص داده و اعلام وصول کرده است.

سؤال از رییس جمهور می تواند به تقویت سرمایه اجتماعی منجر شود

نماینده مردم اصفهان با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه کار نظارتی مجلس در فضای کاملا منطقی، با آرامش، رعایت انصاف، عدالت و تقوا صورت گیرد و رییس جمهور نیز پاسخگو باشد، تأکید کرد: در شرایط فعلی مهم این است که رییس جمهور قبول کرده در مجلس حاضر و قرار است بین دهم تا چهاردهم شهریور ماه این کار انجام شود.

  این عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: از نمایندگان انتظار داریم کرامت دولت که در واقع کرامت ملت است را حفظ کنند و از رییس جمهور هم توقع داریم کرامت مجلس را حفظ کند و در یک فضای منطقی و اخلاقی به سؤالات پاسخ دهد؛ اگر این اتفاق بیفتد و سوال و جواب  در یک فضای منطقی صورت بگیرد، به نفع نظام و مردم است و اعتماد مردم جلب می شود؛ اعتماد ملی یک سرمایه اجتماعی است.

کد خبر 351133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.