از خانه‌دار شدنمان پشیمانیم!

دهاقان –از دور که نگاه کنی به مانند روستایی دور افتاده هم نیست انگار در بیابان چندین اسکلت ساختمان بنا شده است و مردمی تنها برای رفع نیاز خود مجبور به زندگی در آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، امروز با وجود شرایط سخت زندگی، بسیاری آرزوی داشتن سقفی را دارند که از مستاجر نشینی و هزینه‌های بالای آن نجات یابند. تحقق آرزوی خانه دار شدن به خصوص برای جوانانی که می خواهند تازه زندگی خود را شروع کنند، بسیار شیرین است، اما در همین نزدیکی مناطقی هست که تنها اسم خانه را یدک می‌کشد و ردپای پشیمانی اهالی آن به خوبی دیده می‌شود.

این بار صحبت از بی‌مهری به مسکن مهر نشینان نیست، آنها به این همسایه آزاری و پشه و سگ‌های ولگرد و صدها مسئله دیگر عادت کرده‌اند. صحبت از محله عشایر نشین نهضت آباد هم نیست، آنها هم خانه‌های خود را فروختند و به شهرستان و حتی استان‌های دیگر مهاجرت کردند حتی صحبت از عروس و دامادهایی که باید آنقدر به بنگاه‌های معاملات املاک سر بزنند تا خانه‌ای کوچک و با اجاره کم پیدا کنند هم نیست.

اینجا صحبت از مجتمع مسکونی امام صادق(ع) دهاقان است که چند سالی است خیران مسکن ساز برای کسانی که آرزوی خانه دار شدن دارند ساخته‌اند، ولی امروز مردمی که روزی خوشحال از این بودند که صاحب خانه می‌شوند اکنون لحن پشیمانی در سخن خود دارند.

در این محله پارک و فضای سبز بسیار خوبی احداث شده تا مردم آن برای گذراندن اوقات فراغت خود نخواهند مسافتی طولانی را طی کنند، اما خدمات شهری در آن صفر است، آسفالت خوبی ندارند، کوچه هایشان تنگ است مشکل زباله و ده‌ها مشکل دیگر وجود دارد که صبر مردم را لبریز کرده است.

مجتمع مسکونی حضرت امام صادق(ع) در همسایگی مسکن مهر و تا گلزار شهدا واقع شده است از دور ساختمان‌های بسیاری نیمه کاره رها شده و شکل بدی به این مجتمع بخشیده است همین ساختمان‌های نیمه تمام خود باعث ایجاد مشکلات بیشتری شده است.

شهرداری و اداره راه و شهرسازی برای خدمت رسانی تعامل ندارند

علی اصغر قاسمیان، فرماندار شهرستان دهاقان در این باره به ایمنا می‌گوید: مجتمع اداری و مسکونی حضرت امام صادق(ع) در ۲۰ سال گذشته توسط خیران مسکن ساز در قسمت شمالی شهر دهاقان احداث شد البته از همان ابتدا مردم این منطقه با مشکلات زیادی روبه رو بوده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: باید هیئت امنای این مجتمع خدمات رسانی را بر عهده بگیرند که متاسفانه آن‌ها شانه خالی کردند و هیچ اقدامی انجام ندادند.

فرماندار دهاقان تصریح می‌کند: پس از اینکه واگذاری خانه‌ها صورت گرفت، مقرر شد شهرداری دهاقان خدمات رسانی را بر عهده بگیرد که آن نیز محقق نشد البته اداره راه و شهرسازی هم به راحتی زیر بار مسئولیت آن نرفت.

وی می‌افزاید: تا کنون جلساتی در رابطه با مسائل این مجتمع تشکیل شده است و اگر این دو نهاد با یکدیگر تعامل برقرار کنند، به زودی خدمات رسانی به شهروندان ساکن در این مجتمع ارایه می‌شود.

مردم مجتمع در سردرگمی تعاملات

عبدالرحیم عناقه، رییس شورای اسلامی شهر دهاقان در این باره می‌گوید: بیش از ۱۳۰ واحد مسکونی مجتمع امام صادق(ع) دهاقان درگیر مسئله تعامل نداشتن دو نهاد شهرداری و اداره راه و شهرسازی هستند و از خانه دار شدن خود پشیمان شده‌اند.

وی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی در تحویل نگرفتن خدمات این مجتمع پافشاری می‌کند، ادامه می‌دهد: شهرداری نیز بدهکار بودن خود در بخش‌های مختلف را بهانه قرار داده و خدمت رسانی نمی‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر دهاقان با بیان اینکه هیئت امنای مجتمع از قبول مسئولیت فرار می‌کنند، می‌گوید: اعضای هیئت امنا همگی استعفا داده‌اند و هیچ قدمی برای کسانی که پولشان را به این افراد داده‌اند تا راحت زندگی کنند برداشته نمی‌شود.

عناقه خاطرنشان می‌کند: دفع آب‌های سطحی، لکه گیری آسفالت، پیاده روهای ناسالم و... مشکلاتی هستند که مجتمع نشینان دهاقان را درگیر کرده و جلساتی هم که تا کنون برگزار شده، هیچ گونه خروجی نداشته و همچنان این بی مهری‌ها ادامه دارد.

از سقفی که بالای سرمان است پشیمانیم

علی مجد از اهالی این مجتمع نیز در گفت و گو با ایمنا می‌گوید: ما پول داده‌ایم تا زن و بچه هایمان در آرامش زندگی کنند، اما کسی گوشش بدهکار نیست انگار نه انگار که ما کمترین امکانات را داریم، اینجا زندگی کردن خیلی سخت است.

وی ادامه می‌دهد: سالها است که از همین سقفی که بالای سر خانواده‌ام است پشیمانم اگر راهی داشتم کلا از اینجا می‌رفتم، بیشتر اهالی احساس بدی نسبت به این مجتمع دارند.

مجد اضافه می‌کند: واقعا اگر هر کدام از این مسئولان تنها یک روز برای زندگی به مجتمع بیایند شاید درد ما را بفهمند و زودتر فکری به حال ما بکنند.

کد خبر 351132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.