۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
زاینده رود دوباره خشک شد

مبارکه - جریان آب زاینده رود که از ۱۰ روز پیش با هدف رساندن آب به باغ ها و تغذیه چاه های کشاورزی غرب استان تا محدوده شهرستان مبارکه جاری شده بود از روز گذشته قطع و این رودخانه بار دیگر خشک شد.

علیرضا شریفی، رییس اداره منابع آب شهرستان مبارکه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه خروجی سد زاینده رود ۱۰ روز قبل به منظور آبیاری باغ ها و تغذیه چاه های غرب اصفهان افزایش داشته است، اظهار کرد: خروجی سد زاینده رود از ۱۶ مرداد با حجم ۳۰ میلیون متر مکعب از سد زاینده رود تا سد نکوآباد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه وسعت باغ های پنج شهرستان غرب اصفهان افزون بر ۱۷ هزار هکتار است، تصریح کرد: هدف از بازگشایی و افزایش حجم خروجی دریچه های سد زاینده رود، رساندن آب به باغ ها و تغذیه چاه های کشاورزی شهرستان های زرین شهر، مبارکه و فلاورجان، نجف آباد و خمینی شهر بود.

رییس اداره منابع آب شهرستان مبارکه اضافه کرد: خروجی این سد از روز گذشته(جمعه) پس از اتمام طرح تامین آب باغ های غرب اصفهان کاهش یافت.

وی گفت: آب زاینده رود تا دو روز آینده در محدوده شهرستان مبارکه در ۶۰ کیلومتری جنوب غرب اصفهان جاری خواهد بود و پس از آن رو به خشکی خواهد رفت.

به گزارش ایمنا، خروجی سد زاینده رود با تصمیم شورای هماهنگی حوضه آبریز و با پیگیری صنف کشاورزان استان اصفهان افزایش یافت، میزان کنونی آب ذخیره شده در سد زاینده رود کمتر از ۲۸۰ میلیون متر مکعب است البته این میزان در سال گذشته ۳۲۰ میلیون متر مکعب بود.

هم اینک زاینده رود به عنوان بزرگترین جریان آبی منطقه میانی کشور در منطقه پایین دست حد فاصل تصفیه خانه آب چم آسمان تا تالاب گاو خونی خشک است.

کد خبر 351127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.