صدور حکم قضایی برای دامدار متخلف در منطقه حفاظت شده کرکس

نطنز- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز گفت: حکم قضایی برای دامدار متخلف چرای غیر مجاز دام در مراتع منطقه حفاظت شده کرکس نطنز صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، علیرضا غلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کنترل ورود و خروج دام و تعادل دام و مرتع در منطقه حفاظت شده کرکس، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز پرونده تخلف چرای غیر مجاز دامی را در این منطقه پیگیری و پس از تنظیم شکایت از دامدار، دادگاه با صدور رای با متخلف برخورد کرد.

غلامی تصریح کرد: دادگاه به استناد ماده"۴۷" قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به یک فقره جزای نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال در وجه صندوق دولت محکوم کرد.

 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز گفت: چندین بار برای خروج گوسفندان از منطقه حفاظت شده به صاحب دام تذکر داده شد، اما تخلف وی به صورت مکرر ادامه داشت.

به گزارش ایمنا، منطقه حفاظت شده کرکس با وسعت بیش از ۱۱۴ هزار هکتار به محدوده ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل، مرتع، دشت، آب و کوهستان اطلاق می شود که از لحاظ ضرورت حفظ و تکثیر نسل جانوران وحشی یا حفظ و احیا رستنی ها و وضع طبیعی آن دارای اهمیت خاصی بوده و تحت حفاظت قرار می گیرد.

کد خبر 351114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.