۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
طراحی شخصیت بازیافت در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: این سازمان در نظر دارد به منظور ارتقاء فرهنگ مدیریت پسماند در جامعه و ایجاد حساسیت در میان اقشار مختلف شامل کودکان،‌ نوجوانان و بزرگسالان، اقدام به طراحی کاراکتر (شخصیت) بازیافت در قالب یک فراخوان عمومی کند.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: تمام علاقه مندان و هنرمندان به ویژه طراحان شخصیت، طراحان گرافیک، انیماتورها و کاریکاتوریست‌ها می‌توانند طرح‌ها و پیشنهادات خود را بر اساس اهداف، ویژگی و شرایط در نظر گرفته شده این سازمان ارایه کنند.

 وی با بیان اینکه بازیافت، مفهومی عام و گسترده بوده و معمولاً تعریف و برداشت یکسانی از این مفهوم در میان مخاطبان عام وجود ندارد، افزود: بازیافت به معنی جداسازی مواد با ارزش با هدف تولید و ساخت مجدد همان کالا یا کالای قابل استفاده دیگر مثل کاغذ تازه از کاغذهای باطله و غیرقابل استفاده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: هدف از اعلام فراخوان طراحی و انتخاب کاراکتر (شخصیت) این است که در تمامی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مرتبط با مدیریت پسماند از جمله ساخت انیمیشن‌ها، تالیف کتاب و ... از کاراکتر استفاده شود تا فرهنگ کاهش پسماند، تفکیک و جداسازی و مراحل مختلف مدیریت پسماند بیشتر و بهتر شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های آثار ارسالی برای شرکت در فراخوان طراحی کاراکتر (شخصیت) بازیافت، گفت: طراحان در انتخاب نوع شخصیت آزاد هستند، اما شخصیت طراحی شده باید علیرغم سادگی و زیبایی، جذابیت لازم را برای تمامی مقاطع تحصیلی (پیش دبستانی، دبستان و متوسطه) و همچنین عموم مردم داشته و قابلیت استفاده در رسانه‌های مختلف (کتاب، روزنامه، مجله، بیلبورد، تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و غیره) و پویانمایی‌های سه بعدی و همچنین ساخت عروسک را داشته باشد.

دهنوی با بیان اینکه در تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد، ادامه داد: طرح‌هایی در اولویت خواهند بود که به‌صورت سه بعدی طراحی شده و قابلیت بهره‌برداری در اشکال و قالب‌های گوناگون مانند عروسک و انیمیشن و نیز برای استفاده در کتاب، مجله و هر رسانه‌ی دیگری را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان پیشنهاد نام به ‌عنوان ثبت یک برند را یکی دیگر از اهداف فراخوان طراحی کاراکتر (شخصیت) بازیافت عنوان کرد و گفت: در صورت پذیرفته شدن اثر نهایی، هنرمند طراح متعهد خواهد بود فایل‌های اصلی لایه باز و سه بعدی کار نهایی را به همراه طرح‌های درخواستی از طرف سازمان ارایه کند.

وی اظهارکرد: شرکت‌کننده با ارسال شخصیت بازیافت به فراخوان، تأیید می‌کند که آثار ارسالی اثر اصلی هستند، توسط خود شخص حقوقی یا حقیقی خلق شده و مشمول نقض قوانین حمایت معنوی یا نقض حقوق دیگران نمی‌شود؛ به این ‌ترتیب شرکت‌ کننده خود صاحب منحصر به فرد حقوق و امتیازات مربوط به اثر است.

دهنوی افزود: در واقع مالکیت شخصیت طراحی‌شده باید متعلق به طراح باشد که در صورت انتخاب، این مالکیت به سازمان مدیریت پسماند منتقل می‌شود، همچنین در صورتی‌که مشخص شود اثر یا آثار ارسالی برگزیده شده متعلق به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری بوده و ثبت مالکیت معنوی شده باشد، تمام تبعات و مسئولیت‌های آن به عهده ارایه کننده طرح خواهد بود و سازمان هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.

وی با بیان اینکه تمامی حقوق مادی و معنوی اثر انتخاب شده متعلق به سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بوده و هرگونه استفاده از این شخصیت در جایی دیگر، پیگرد قانونی خواهد داشت، گفت: آثار پذیرش نشده، به هیچ عنوان توسط سازمان استفاده نخواهند شد و در صورت انتخاب یکی از طرح‌ها، حتما موضوع طی یک دوره حداکثر یک ماهه به اطلاع طراح خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان مدت زمان داوری را از پایان مهرماه به مدت یک ماه اعلام و تصریح کرد: در صورت برگزیده شدن طرحی، موضوع به صورت کتبی به اطلاع طراح خواهد رسید، پس از این زمان و در صورت عدم اعلام کتبی به طراحان، طرح آنها مورد پذیرش قرار نگرفته و آنها می توانند از طرح خود در هر محل دیگری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان مهرماه ۱۳۹۷ خواهد بود، خاطرنشان کرد:  افراد حقیقی و حقوقی برای شرکت در این فراخوان می‌توانند شخصیت‌های طراحی شده خود را به صورت حضوری به روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند واقع در خیابان مشتاق سوم، ابتدای بلوار ارغوانیه، ابتدای بلوار رضوان، سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تحویل و یا به کدپستی ۹۶۱۱۶-۸۱۶۶۱  ارسال کنند.

دهنوی گفت: به طرح‌های منتخب بر اساس نظر داوران برای نفر اول مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم ۱۰میلیون ریال به عنوان جایزه پرداخت می‌شود و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۵۳۱۴۵۳۳-۰۳۱  تماس بگیرند.  

کد خبر 350971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.