نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار هند راهی می‌شود

آژانس فضایی هندوستان قرار است ظرف مدت ۴۰ ماه، نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار خود را راهی فضا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز گذشته اعلام کرد که این ماموریت سه نفره  تا سال ۲۰۲۲ کار خود را آغاز خواهد کرد. به گفته "NDTV"، سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO)، نخستین فضاپیمای سرنشین دار خود را برای مدت ۵ تا ۷ روز به مدار زمین می فرستد.

نارندرا مودی در هفتاد و دومین جشن استقلال هند گفت: "کشور هندوستان همواره در زمینه علوم فضایی پیشرفت کرده است. ما تصمیم گرفتهایم که تا سال ۲۰۲۲ و زمانی که هندوستان در هفتاد و پنجمین سال استقلال خود به سر می‌برد، پسران و دختران این سرزمین را راهی فضا کنیم." به گزارش ZDNet آژانس فضایی هند توانسته به رکورد ارسال همزمان ۱۰۴ ماهواره به مدار زمین، با استفاده از یک موشک دست یابد.

سازمان تحقیقات فضایی هند قصد دارد قبل از ماموریت فضاپیمای سرنشین، ۹۰ میلیارد روپیه (۱.۲۸ میلیارد دلار) صرف کرده و یک مرحله نمایشی شامل دو پرواز بدون سرنشین به راه بیندازد. این دو پرواز در شهر Sriharikota، ایالت جنوبی آندرا پرادش و توسط ماهواره هندی "Geosynchronous" و ناقل پرتاب " Mark III" انجام می‌گیرد.

ماهواره  Geosynchronous (زمین‌آهنگ)، ماهواره‌ای است که در مدار زمین‌آهنگ قرار دارد و دوره مداری آن با دوره گردش زمین یکسان است. این‌گونه ماهواره‌ها پس از هر زمان نجومی به موقعیت خود در آسمان باز می‌گردند.

ویژگی مشخص ماهواره‌های زمین‌آهنگ این است که همیشه در یک نقطه خاص در آسمان باقی می‌مانند، بدین معنی که گیرنده‌های زمینی این ماهواره‌ها نیاز به جابه‌جایی نداشته و می‌توانند در یک جهت ثابت باشند.

کد خبر 350959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.