نغمه اصفهان را در هنرسرای خورشید بشنوید

کنسرت موسیقی گروه «نغمه اصفهان» به سرپرستی مسعود اهتمام و با اجرای تعدادی از قطعات نوستالژیک اساتید موسیقی ایران توسط هنرجویان هنرسرای خورشید یکم شهریورماه برگزار می‌شود.

سرپرست گروه «نغمه اصفهان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام خبر اجرای جدید این گروه در هنرسرای خورشید گفت: این اجرا با هنرآفرینی هنرجویانی که فعالیت خود را از نقطه صفر در هنرسرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان آغاز کرده اند، برگزار می شود. این اجرا در قالب ارکستر زهی مضرابی و تاکید بر سازهای مضرابی طراحی شده و بیش از ۸۰ درصد گروه را نوازندگان سنتور تشکیل می دهند.

مسعود اهتمام ادامه داد: اعضای این گروه از آقایان و بانوان نوجوان و جوان تشکیل شده که تمرین خود را از یک سال قبل آغاز کرده و در هفته فرهنگی اصفهان و جشنواره موسیقی اصفهان کار خود را آغاز کردند که اجرای این کنسرت با دعوت از نوازندگان جدید برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه ۱۱ قطعه از قطعات معروف موسیقی سنتی ایران اجرا می شود، اظهار کرد: مردم هرگز از شنیدن قطعات ماندگار موسیقی سنتی ایران خسته نمی شوند. در این اجرا نیز ۱۱ قطعه از قطعات معروف، ماندگار و نوستالژیک اساتید بزرگ موسیقی ایران همچون استاد همایون خرم، استاد علی تجویدی و استاد کامکار مانند غوغای ستارگان، شکست سکوت و تعدادی قطعاتخاطره‌انگیز دیگر ارایه می شود.

وی تاکید کرد: این قطعات با ساختار ارکستری کوبه ای تهیه شده و در دستگاهی جدید ارایه می شود. هم‌چنین نوزاندگی سنتور «هفت دستگاه» برای نخستین بار در ایران در این کنسرت اجرا می شود.

اهتمام گفت: گروه موسیقی نغمه اصفهان با برخورداری از سال ها سابقه فعالیت در حوزه موسیقی سنتی، به عنوان یکی از خوش سابقه ترین گروه های موسیقی در اصفهان شناخته می شود و اجرای برنامه در شهرها و کشورهای بسیاری را نیز در کارنامه خود دارد.

به گزارش ایمنا، کنسرت موسیقی نغمه اصفهان یکم شهریورماه ساعت ۱۸:۳۰ در هنرسرای خورشید، واقع در پل چمران، جنب شهرداری منطقه هفت برگزار می شود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می توانند به نشانی اینترنتی navayemehr.ir مراجعه کنند.

کد خبر 350951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.