آنچه صدا و سیمای ایران را در دنیا نمونه می کند، صداقت است

امام جمعه اصفهان گفت: مهم ترین نکته‌ای که باعث می شود صدا و سیمای جمهوری اسلامی در دنیا نمونه باشد صداقت است، حتی مذهب هم نیست؛ چرا که اگر صداقت در گفتارش باشد همه حرفش را می پذیرند، باید نشان دهد که حرف نادرست نمی زند، سیاسی بازی نمی کند و هرچه هست می گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در آیین تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان که چهارشنبه_۲۴ مردادماه_ در این مرکز برگزارشد، گفت: در این چندسالی که خدمت برادر عزیزمان احمدی افزادی بودیم غیر از خیر از ایشان ندیدیم و ان‌شاالله که هم‌چنان عاقبت بخیر و خدمتگزار خوبی برای جامعه اسلامی باشند؛ ضمن اینکه امیدواریم برادر بزرگوارمان آقای عبدالحسینی هم بتوانند در این شهر علم و هنر خدمات خوبی را انجام بدهند، به‌خصوص در این ایام و در این زمانی که مسئله رسانه بسیار مهم است.

امام جمعه اصفهان افزود: مهم ترین عاملی می تواند که در هر سه جبهه اقتصادی، روانی و عملی، فعالیت دشمن را خنثی و مردم را بیدار، هوشیار و راهنمایی کند آوردن افراد فرهیخته در رسانه صدا و سیما است.

وی با بیان اینکه صداقت در مسئله خبر و خبرنگاری بسیار مهم است، گفت: ایران درحال حاضر در مقابل حمله دشمن و کفر جهانی ایستاده است و صدا و سیما بهترین ابزاری است که می تواند حرف ما و حرف خدا و پیغمبر را به دنیا برساند. عزیزانمان که در صدا و سیما هستند دو جهت را باید خیلی مراعات کنند که یکی داشتن صداقت و عدالت در گفتار و دیگری به‌کارگیری عقل است، اما صداقت در گفتار اهمیت بسیاری دارد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: مهم ترین نکته‌ای که باعث می شود صدا و سیمای جمهوری اسلامی در دنیا نمونه باشد صداقت است، حتی مذهب هم نیست؛ چرا که اگر صداقت در گفتارش باشد همه حرفش را می پذیرند، باید نشان دهد که حرف نادرست نمی زند، سیاسی بازی نمی کند و هرچه هست می گوید. 

خیلی خبرها را نباید گفت

وی گفت: نکته دوم، مسئله عقل است و باید هرچه می داند و صحیح است را بگوید، اما لازم نیست هر صحیحی را بگوییم. گاهی گفتن بعضی مسایل در صدا و سیما حتی اگر با صداقت هم باشد، باعث تشنج می شود، بنابراین خیلی خبرها را نباید گفت. در همه دنیا همینطور است، لازم نیست همه حرف‌ها را بزنیم، بلکه باید ببینیم آیا گفتن آن حرف صحیح است؟ دانستن آن برای مردم درست است و موجب تشنج افکار عمومی نمی شود؟

طباطبایی نژاد گفت: عقل در خبردادن و البته در همه کارها لازم است و باید این تدبیر را داشته باشیم که گاهی متأسفانه نداریم و حرفی می زنیم که تشنج ایجاد می کند. دروغ خیلی بد است، اما گاهی حتی راست را هم نباید گفت.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: گاهی گفتن بعضی چیزها و انداختن آن در دهان مردم و هضم نکردن آن باعث می شود مردم به خیلی مسایل بی اعتقاد شوند. حرف مثل غذا است، به هر کسی که هر غذایی را نمی دهند باید طبق توانش به او غذا داد. این ها خیلی مهم است که باید در رسانه باید در مورد آن فکر و بررسی شود و هر حرفی زده نشود. متاسفانه در فیلم‌های صدا و سیما خیلی روی هدف دقت نمی شود، دیگران بیشتر دقت می کنند؛ اگر صهیونیست ملعون را ملاحظه کنید حتی در کارتون هایی که درست می کنند می کوشند برتری خود را نشان دهند؛ و این امر نشان می دهد که بازیشان هم هدفمند است.

صداوسیما باید برای همه دنیا الگو باشد

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه اگر انسان هدفمند کار نکند و هدفمند حرف نزند در انسانیتش کم می آورد، افزود: انسان باید هر حرفی که می زند و هر کاری که می کند با هدف و مقصد باشد. الحمدالله صداو سیمای ما در دنیا بهترین صدا و سیما است و باید همیشه برای همه دنیا و در همه زمینه‌ها الگو باشد.

وی ادامه داد: ما اکنون نه تنها در مقابل همه دنیای کفر؛ بلکه در مقابل همه افرادی که خودشان را مسلمان می دانند و در واقع منافق هستند هم ایستاده ایم. جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که زیر سایه ولی‌عصر(عج) حکومت تشکیل داده است. هرچه بشر بیشتر رشد کند حکومت های حق و الهی بازتر و محکم‌تر می شود.

امام جمعه اصفهان گفت: ایران در حال حاضر  یک حکومت نمونه الهی در تاریخ دارد که در قالب آن باید بشر را رشد بدهیم که برای حکومت حضرت مهدی(عج) آماده باشد. در روایتی آمده است که وقتی امام زمان(عج) می آید، خداوند دست عنایت بر سر مردم می کشد و عقلشان را رشد می دهد که با یک شایعه عوض و با یک حرف منحرف نشوند.

وی تأکید کرد: عقل ها باید رشد کند و بهترین راه برای رشد دادن و فهماندن حقایق عالم به بشریت صدا و سیما است، بنابراین باید همه توانمان را در این راه بگذاریم و همه هدفمان این باشد که مورد عنایت خداوند متعال و حضرت ولیعصر(عج) قرار بگیریم.

کد خبر 350922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.