گوگل بی‌وقفه شما را ردیابی می‌کند!

در اپلیکیشن نقشه گوگل، قابلیتی وجود دارد که امکان ردیابی موقعیت مکانی افراد فراهم می‌شود. اما جالب است بدانید که گوگل موقعیت مکانی خود را حتی زمانی که این سرویس را بر روی حساب خود خاموش می‌کنید، غیر فعال نمی‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌های جدید " Associated Press" نشان می‌دهد حتی زمانی که قابلیت ردیابی تاریخچه موقعیت مکانی (location history tracking) غیرفعال می‌شود، گوگل همچنان به دنبال کردن شما برای ارائه آپدیت‌های مربوط به آب و هوا، جستجوهای آنلاین و پیشنهادات Google Maps ادامه می‌دهد. بنابراین با غیرفعال کردن سابقه موقعیت مکانی، شما تنها مانع از افزودن موقعیت مکانی خود به ویژگی Timeline می‌شوید که تصویری از مسیرهای روزانه شما را ارائه می‌دهد.

یکی از نمایندگان شرکت گوگل در گفتگو با " The Verge" گفت: "تاریخچه مکانی، یکی از محصولات شرکت گوگل است که امکان ویرایش، حذف و خاموش کردن آن در هر زمان برای کاربران وجود دارد، اما کاربران باید بدانند زمانی که این ویژگی را غیرفعال می‌کنند، ما همچنان از موقعیت مکانی برای بهبود تجربه گوگل استفاده می‌کنیم. "بنابراین اگر افراد "تاریخچه موقعیت مکانی" را غیرفعال کنند، نمی توانند مانع از ردیابی گوگل شوند. همچنین  زمانی که  قابلیت Location" History" به طور پیش فرض غیر فعال بوده، اما web and app" activity" فعال باشد، کاربران بدون چک کردن بخش "My Activity" متوجه نخواهند شد که چه اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌هایی در حال ذخیره کردن داده‌های مکانی آن‌ها هستند.

اما راه متوقف کردن ردیابی گوگل این است که کاربران با مراجعه به بخش مرکز کنترل حساب Google، ویژگی "Web & App Activity"  را غیر فعال کنند. خوشبختانه کاربران می توانند "Web & App Activity" را غیر فعال کرده و داده‌های مکانی قبلی را از حساب گوگل خود پاک کنند. برای این کار لازم است افراد به صفحه "My Activity" وارد شده و یا تاریخچه ورود خود را حذف کنند. گفتنی است با وجود اینکه امکان غیر فعال کردن همه این ویژگی‌های ردیابی وجود دارد، اما اکثریت کاربران اندرویدی هرگز نمی‌دانند که چگونه به طور کامل از سرویس موقعیت مکانی گوگل خارج شوند.

کد خبر 350897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.