۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
خشک شدن ۲۸ حلقه چاه آب در منطقه ۶

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وضعیت کم‌آبی و کمبود منابع آبی در سطح شهر اصفهان از تعداد ۳۲ حلقه چاه در اختیار برای آبیاری فضای سبز، تعداد ۲۸ چاه خشک شده و به هیچ عنوان نمی‌توان از آنها برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

محمدرضا برکت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در حال حاضر برای جبران کسری آب مورد نیاز  فضای سبز منطقه شش شهرداری اصفهان از پساب فاضلاب جنوب و پساب سپاهان شهر استفاده می‌شود. پساب فاضلاب جنوب از محل تصفیه خانه قوچانی بخش های مختلف را تغذیه می کند.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این منطقه با صرف اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان عملیات ساخت محلی برای گندزدایی پساب‌ها آغاز شده تا کمترین زیان به درختان شهر وارد شود، بنابراین درصددیم ساخت این محل را تا یک و نیم ماه آینده به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه منطقه شش شهرداری اصفهان در صدد اتصال تمام مسیرهای آبرسانی برای کاهش میزان پرت آب است، ادامه داد: در این منطقه استفاده از گونه‌ای کم مصرف و مقاوم به شرایط خشکی در دستور کار قرار گرفته است. با صرفه جویی در مصرف آب می‌توان بحران در پیش رو را به خوبی پشت سر گذاشت.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه پروژه مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه ای یکی از ظرفیت‌های بزرگ و کارآمد استان اصفهان به شمار می رود، گفت: به طول انجامیدن این پروژه به دلیل تحقق نیافتن بودجه‌های دولتی بوده است که طی رایزنی‌های انجام شده با سرمایه‌گذاران به دنبال جذب بیش از دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آورده بخش‌خصوصی هستیم تا بتوانیم هتل ۵ ستاره و مجموعه‌های تجاری پروژه را تکمیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه سالن بزرگ اجتماعات گلستان شهدا نیز در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال ۹۷ تکمیل می شود، البته طی تفاهم‌های انجام شده این پروژه باید با همکاری سه جانبه میان استانداری، بنیاد شهید و شهرداری انجام شود که از آغاز پروژه تا به امروز شهرداری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال در این پروژه هزینه کرده است، اما متاسفانه دو طرف دیگر هنوز سهم خود را تامین و تزریق نکرده‌اند.

کد خبر 350875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.