مرزهای شهر کوشک در تقسیمات کشوری جا به جا شده است

شهردار کوشک به جابجایی حدود و مرزهای شهر کوشک در تقسیمات اخیر کشوری اشاره کرد و گفت: پیگیری لازم را در خصوص بازنگری در این زمینه انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید قربانی رنانی در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه طی یک سال گذشته آزادسازی و اجرای پروژه‌های عمرانی در راس فعالیت‌های شهرداری کوشک قرار دارد، اظهار کرد: آزادسازی خیابان سلمان فارسی از جمله برنامه های در دستور کار این شهرداری است که پیشرفت خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه ایجاد ارتباط بین شهرهای دیگر از درخواست‌های شهروندان کوشک است، تصریح کرد: برای این امر با شهرداری کهریزسنگ تعاملاتی را داشتیم و به زودی محقق خواهد شد.

شهردار کوشک با بیان ساماندهی بلوار الغدیر نیز از مهم ترین پروژه‌های در دستور کار شهرداری است، اضافه کرد: پرونده این پروژه در هفته جاری در کمیسیون ماده پنج بررسی و پس از تصویب عملیات اجرایی آسفالت و ساماندهی پیاده راه و روشنایی آن انجام خواهد شد.

طرح ساماندهی آب‌های سطحی کوشک اجرا می شود

وی همچنین به انجام طرح مطالعاتی دفع آب های سطحی باغ شهر کوشک اشاره کرد و اضافه کرد: این طرح تایید و با طرح GIS عملیاتی خواهد شد.

قربانی رنانی با بیان اینکه تاکنون ۶۶ هکتار از بافت فرسوده شهر کوشک مصوب شده است، اضافه کرد: در حال تعیین مشاور برای بازآفرینی این بافت در باغ شهر کوشک هستیم.

وی با بیان اینکه به منظور جذب سرمایه‌گذار برای فعالیت در باغ شهر کوشک زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر ساخت مجتمع های تجاری اولویت سرمایه‌گذاری در این شهر است.

شهردار کوشک ادامه داد: تاکنون با همکاری بخش خصوصی مجتمع تجاری در زیرگذر شهر کوشک راه‌اندازی شده است.

وی بودجه سال جاری شهرداری کوشک را ۵.۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۴۰ درصد از بودجه عمرانی شهرداری محقق شده است.

قربانی رنانی سرانه فضای سبز باغ شهر کوشک را ۱۴ متر مربع به ازای هر شهروند اعلام کرد و گفت: حجم آب های زیرزمینی برای آبیاری‌ فضای سبز تا ۳۰ درصد کاهش داشته است و برای رفع بحران در این زمینه با همکاری آب منطقه ای خمینی شهر راه‌اندازی تصفیه خانه را در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: امسال تمام شهر کوشک خزان را در بهار تجربه کرد و کاهش آب های زیرزمینی و افزایش غلظت املاح منجر به این امر شده است.

شهردار کوشک راه‌اندازی فرهنگسرا و محل اجتماعات را مهمترین مطالبه شهروندان از شهرداری اعلام کرد و ادامه داد: برای این امر دو قطعه زمین به مساحت ۷۵۰۰ متر در نظر گرفته شده است که تا پایان سال جاری عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

کتابخانه های کوشک به مهدکودک تبدیل شد

وی با بیان اینکه شهروندان در کوشک از دو کتابخانه موجود استفاده نمی‌کنند، اضافه کرد: بخشی از یکی از این کتابخانه ها به مهدکودک تبدیل شده است و این در حالی است که تجهیزات زیادی برای  این کتابخانه ها خریداری شده است.

قربانی رنانی راه اندازی « باغ زبان» را از برنامه های در دستور کار برای جذب گردشگران در شهر کوشک اعلام کرد و گفت: برای این امر از دو متخصص زبان در استان کمک گرفته ایم.

وی با بیان اینکه نظارت جدی بر روی ساخت و ساز در باغات صورت می‌گیرد، افزود: در این زمینه دستگاه قضایی خمینی‌شهر همکاری خوبی را با ما داشته و تاکنون سه مورد ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شده است.

شهردار کوشک همچنین به جابجایی حدود و مرزهای شهر کوشک در تقسیمات اخیر کشوری اشاره کرد و گفت: پیگیری لازم را در خصوص بازنگری در این زمینه انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه حفظ باغات در دستور کار شهرداری کوشک است، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰۰ باغ در این شهر وجود دارد که شناسنامه‌دار کردن آنها را انجام می دهیم.

۱۴ چاه ذغال در کوشک تخریب شد

قربانی رنانی با اشاره به برخورد با چاه های تولید ذغال نیز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ حلقه از این چاه ها را از بین بردیم، باید توجه داشت که در گذشته تعداد این چاه ها حدود ۱۰۰۰ حلقه بوده و امروز تعدادشان به کمتر از انگشتان دست می‌رسد.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که بسیاری از تولید کنندگان ذغال با توجه به برخوردهای صورت گرفته در شهر کوشک به شهرهای مجاور مهاجرت کرده‌اند.

 شهردار کوشک در خصوص مدیریت پسماندهای شهری نیز گفت: در این زمینه شهروندان همکاری لازم را داشته و تفکیک از مبدأ صد در صد زباله ها را شاهد هستیم و در نهایت بازیافت این زباله ها در کارخانه نجف آباد انجام می‌شود.

کد خبر 350867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.