سه درصد از لوازم آرایشی بازار اصفهان قاچاق است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دو الی سه در صد لوازم آرایشی موجود در بازار اصفهان قاچاق است و در فروشگاه‌های مجاز کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمال حیدری عصر امروز (سه شنبه( در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه تخصصی صنایع و محصولات آرایشی، بهداشتی، شوینده‌ها و ششمین نمایشگاه تخصصی سلامت، ورزش، تغذیه و خدمات وابسته ‌در خصوص گلایه‌های پزشکان متخصص نسبت به عملکرد پزشکان عمومی اظهار کرد: پزشکان متخصص روند درمان را از لحاظ علمی دقیق‌تر دنبال می‌کنند، پزشکان عمومی نیز قصد دخالت در کار متخصصان را ندارند و در صورت نیاز بیماران را به پزشکان متخصص ارجاع می‌دهند.

وی همچنین در خصوص ممنوعیت تبلیغ مواد غذایی مضر در رسانه‌ها افزود: در صورتی که مواد غذایی پروانه بهره برداری داشته باشند، غیر مجاز نیستند همچنین سازمان غذا و دارو تشخیص می دهد کدام خوراکی‌ها سلامتی را به خطر می‌اندازد و دانشگاه‌های علوم پزشکی از تولید و عرضه این محصولات جلوگیری می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص قاچاق لوازم آرایشی نیز گفت: باید توجه داشت عرضه و تقاضا نقش تعیین کننده ای در میزان لوازم آرایشی موجود در بازار دارد که البته میزان این لوازم دربازار بیش از حد نرمال است، در این بین میزان واردات لوازم آرایشی قاچاق از مهم‌ترین مشکلات پیش روی وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه  دغدغه وزارت بهداشت در موارد قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی فلزات موجود در این محصولات است، افزود: محصولاتی که در کشور تولید شده  تحت نظارت کامل وزارت بهداشت و غذا و دارو است تا به نیازها در کشور پاسخ داده  شود.

حیدری با تاکید بر اینکه دو الی سه در صد لوازم  آرایشی موجود در بازار اصفهان قاچاق است، افزود: در فروشگاه‌های مجاز کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی وجود ندارد و مصرف کنندگان می‌توانند با مشاهده کد محصول از مجاز بودن آن اطلاع پیدا کنند.

کد خبر 350865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.