طرح مطالعاتی منطقه آزاد سمیرم در اولویت قرار بگیرد

سمیرم- نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای این شهرستان، طرح مطالعاتی منطقه آزاد سمیرم باید هرچه سریعتر مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، اصغر سلیمی در کارگروه اشتغال شهرستان سمیرم که با حضور معاون وزیر اقتصاد کشور برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان سمیرم با وسعتی بالغ بر پنج هزار کیلومتر شامل چهار شهر و ۱۲۰ روستا از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است.

وی افزود: ظرفیت‌های این شهرستان شامل معادن خاک نسوز، سنگ، محصولات کشاورزی به ویژه سیب و... متاسفانه هنوز مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هم مرزی این شهرستان با چهار استان کشور  گفت: ما تنها به دنبال بیان مشکلات نیستیم و راهکارهای عملیاتی و اجرایی را مد نظر قرار داده‌ایم در این راستا نیز باید طرح ایجاد منطقه آزاد سمیرم هر چه سریعتر مورد مطالعه قرار گیرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: تسهیلات خوبی برای عشایر و روستاییان پیش بینی شده است، اما متاسفانه از یک دهم آن هم استفاده نشده و از عمده دلایل این موضوع تناقض در ارایه تسهیلات به این افراد است.

وی با تاکید بر روی آوردن صنعت گران به حوزه هایی از جمله صنایع تبدیلی و کشت های گلخانه ای افزود: مسئولان استانی باید ما را در این زمینه یاری کنند تا بتوانیم شهرستان را از تک شغلی و تک محصولی بودن نجات دهیم.

جواد فصیحی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم  نیز در این جلسه با اشاره به حمایت نکردن از تولید کنندگان در بخش صنایع تبدیلی گفت: نخستین و مشخص ترین محصول سمیرم سیب بوده که تا به امروز کاری اساسی برای تهیه مشتقات آن صورت نگرفته است، در حالی که با ایجاد مشتقات سیب در سمیرم می توان اشتغال پایدار ایجاد کرد.

وی با اشاره به وجود عشایر و روستاییان فعال در حوزه دامداری، دامپروری و زنبور داری افزود: اگر در این شهرستان حتی تا کوهپایه های دنا هم برویم شاهد پرورش دام و زنبور توسط مردم این شهرستان هستیم، اما متاسفانه هنوز کشتارگاهی صنعتی در شهرستان وجود ندارد تا بتوان از این پتانسیل بالا بهره برداری مناسب انجام شود.

فصیحی ادامه داد: شهرستان سمیرم با توجه به حضور عشایر می تواند تولید و ارسال چرم به نقاط مختلف کشور را داشته باشد که در این رابطه به حمایتی اساسی از سوی مسئولان نیاز داریم.

کد خبر 350860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.