نگهداری فضای سبز باید اولویت بندی شود

لنجان-رییس شورای اسلامی زرین شهر گفت: امروز باید این واقعیت را پذیرفت نگهداری فضای سبز شهری باید اولویت بندی شود تا بتوانیم درختان کهنسال را نگهداری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سعید نادی زاده در آیین رونمایی از طرح ساماندهی کسب و کار خیابانی اظهار کرد: زرین شهر با مشکلات متعدد در حوزه آلودگی هوا، بافت‌های فرسوده، کمبود منابع پایدار و اتکا به منابع ناپایدار و... روبه رو است که موجب بروز پیامدهای درازمدت سنگینی برای شهر شده و این موضوع وظیفه مدیران شهری را سنگین کرده است.

وی با بیان اینکه اموال شهر متعلق به مردم است، ادامه داد: در گذشته مردم شهرداری را متعلق به خود نمی دانستند، اما با برنامه ریزی های متعدد و برگزاری جلسات و ویژه برنامه های مختلف امروز موفق شده ایم اعتماد مردم را جلب کرده و آشتی مردم با شهرداری را رقم بزنیم.

نادی زاده اضافه کرد: امروز شهروندان به خوبی دریافته اند که برای بهتر زندگی کردن و دریافت خدمات در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، خدماتی، عمرانی و ... خود باید به کمک شهرداری آمده و با پرداخت به موقع عوارض شهرداری را در رسیدن به اهداف والای خود یاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد برخی شهروندان در خصوص خشک شدن چمن ها در برخی بوستان های شهر گفت: درخت سمبل سبزی و طراوت بوده به گونه ای که اولین چیزی که پس از ورود به هر شهری نظر مسافران را به خود جلب می کند سبزی و شادابی ان شهر است.

رییس شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه زرین‌شهر بالغ بر ۱۵۰ هکتار فضای سبز در دل خود جای داده است، عنوان کرد: امسال با خشک شدن زاینده رود و کاهش آب های زیر زمینی و حتی خشکیدن چاه های آبی که در اختیار شهرداری قرار داشت و سهم عمده ای از فضای سبز شهر با آنها آبیاری می شد نگرانی هایی را برای حفظ فضای سبز موجود افزایش داد و همچنان این نگرانی ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امروز باید این واقعیت را پذیرفت نگهداری فضای  سبز شهری باید اولویت بندی شود و اولویت نخست شهرداری زرین شهر حفظ درختان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درختان در کاهش ذرات معلق هوا تاثیرگذار و نقش ویژه ای را ایفا می کنند و زرین شهر نیز با آلودگی هوا مواجه است اولویت نخست شهرداری در حوزه فضای سبز حفظ درختان بوده و اکنون با سختی فراوان فضای سبز و مخصوصا درختان کهنسال شهر آبرسانی می شوند.

نادی زاده افزود: با مشکلات خشکسالی و وضعیت کم آبی های فعلی تمام تلاش شهرداری بر این است تا با روش های بهبود آبیاری از این بحران گذر کرده و درختان شهر کمترین آسیب را ببینند از سوی دیگر شهروندان باید بدانند نگهداری چمن از نظر مصرف آب و به لحاظ خدمات مورد نیاز جهت طراوت و شادابی بسیار پر هزینه است از این جهت استفاده از گیاهان پوششی سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه در جایگزینی چمن در دستور کار قرار گرفته تا هم زیبایی بصری داشته باشد و هم اینکه دغدغه مردم در خصوص خشک شدن چمن بوستان ها مرتفع شود.

کد خبر 350791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.