صدور مجوز ساخت و ساز در باغات عادلانه باشد

رییس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: می‌توان با همکاری و تعامل مردم باغات را حفظ کرد تا سرمایه مردم و کشور از بین نرود.

به گزارش ایمنا، نوذر امامی در بازدید از باغات قصردشت اظهار کرد: تشکیل کمیته آسان سازی با محوریت افزایش بسته‌هایی به خدمات شهرداری در راستای سهولت، بالارفتن کیفیت و کاهش قیمت و زمان در این کمیسیون در دست بررسی واقدام است.

وی کاهش باغات قصردشت از ۳۰۰۰ به ۶۰۰ هکتار را، نتیجه‌ی اجرای سیاست‌های غلط گذشته عنوان کرد و گفت: باغات قصردشت یک سرمایه‌ بزرگ و ارزشمند برای شهر شیراز است و باید درحفظ واحیای ان اهتمام بورزیم.

امامی هدف از این بازدید را آگاهی بخشیدن و ایجاد احساس تعهد در بین مسئولین در راستای حفظ باغات برشمرد.

وی با اشاره به طرح اقتصادی باغات گفت: با تصویب این طرح در شورا و بهینه سازی و ساماندهی باغات، می توان علاوه بر حفظ باغات، طرحهای گردشگری را در راستای اشتغالزایی برای مردم ارائه داد.

امامی بر ایجاد انگیره برای مالکین باغ ها تاکید کرد و افزود: باغ تا اقتصادی نباشد حفظ و حراستش برای مالک میسر نیست.

وی ادامه داد: تا زمانی که مالکین اجازه ساخت و ساز مکانی کوچک در باغ به منظور نگهداری ادوات و استراحتگاه نداشته باشند طبیعی است که به دلیل بی‌توجهی، باغ هیچگونه درامدی نخواهد داشت و کم کم خشک می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ساخت و ساز بدون مجوز برخی باغداران گفت: مردم از اجرای قانون ناراحت نیستند بلکه از تبعیض گلایه دارند چرا که برخی باغداران بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز می‌کنند و در کنار انها به افرادی باهمان متراژ باغ اجازه ساختن یک متر را نمی‌دهند و حتی تخریب می‌کنند.

وی افزود: اقتصادی کردن باغات قصردشت در حال بررسی است تا به صورت لایحه به شورا ارایه شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: می توان با بهره‌گیری از تجربه شهرهای مشابه شهر شیراز در سراسر دنیا و تعامل و همکاری مردم باغات را حفظ کرد تا سرمایه مردم و کشور از بین نرود

کد خبر 350783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.