مبارزه با قاچاق کالا در سطح بازار را توصیه نمی‌کنیم

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه برخورد با قاچاق کالا در مبادی ورودی صورت می‌گیرد، گفت: چنانچه این کالاها به بازار وارد شود ما برخوردی نخواهیم داشت و در این زمینه توصیه‌ای نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در رونمایی از دستاردهای عملیات مرصاد ۱۰ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری افزایش کیفیت تولید کالاهای داخلی و توسعه بازار برای فروش این کالاها در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: برای این امر در شواری گفتگو مباحثی از جمله تبلیغ، افزایش کیفیت و افزایش تولید و ارزان شدن قیمت بررسی شده است و از سوی دیگر مبارزه با قاچاق کالا نیز در دستور کار ویژه قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به مبارزه با قاچاق کالا جدیت بیشتری داشته باشند، افزود: جلوگیری از قاچاق کالاهای تولید داخل امری ضروری است و نباید در این خصوص غفلتی صورت گیرد.

استاندار اصفهان با باین اینکه از ابتدای سال جاری نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر و قاچاق کالا اقدامات موثری را انجام داده است، افزود: کشف ۱۵ تن انواع مواد مخدر از جمله دستاوردهای پلیس در این زمینه است.

وی با بیان اینکه مبارزه با احتکار کالا از سوی ستاد تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی به خوبی انجام شده است، ادامه داد: برخی در این زمینه علی رغم تذکرات مختلف توجهی به توصیه‌ها ندارند و از این رو ما با قهوه قهریه با آنها برخورد می‌کنیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه نوسانات ارز منجر به تعطیلی برخی از کارخانه‌ا شده است، اضافه کرد: اما این امر نمی‌تواند قاچاق کالا را افزایش دهد چرا که ورود کالاهای قاچاق بیشتر از آنکه تولید را تحت تاثیر قرار دهد به قیمت و سود حاصل از این قاچاق ربط دارد که دولت با تعیین قیمت دلار در بازار ثانویه جلوی بخش زیادی از قاچاق کالا را گرفته است.

وی با بیاناینکه تعطیلات تابستانی کارخانه‌ای تولیدی قانونی است و بیش از یک ماه به طول نمی‌انجامد، افزود: از سوی دیگر با احتکار کالا مبارزه خواهیم کرد و همه فعالیت‌ها در این زمینه رصد خواهند شد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: امیدواریم محتکران در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار داریم در مقابل مردم و در صف دشمن قرار نگیرند و در کنار مردم در راستای بهبود شرایط بکوشند.

وی با بیان اینکه ما دوست نداریم در مغازه‌ها با قاچاق کالا مقابله کنیم، افزود: این اقدامات امنیت شغلی بازاریان و اصناف را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هنر ما باید اینگونه باشد که با قاچاق کالا در مبادی ورودی و انبارهای بزرگ مبارزه کنیم.

مهرعلیزاده تصریح کرد: چنانچه کالای قاچاق به بازار وارد شود ما برخوردی نخواهیم داشت و در این زمینه نیز برای مقابله با قاچاق کالا در سطح بازار توصیه‌ای نداریم.

کد خبر 350756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.