"خانه هلال" در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: "خانه هلال" با محوریت آموزش مدیریت بحران و امداد و نجات به خبرنگاران در اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مومنی صبح امروز (دوشنبه) با حضور در خبرگزاری ایمنا با بیان اینکه رسانه در هنگام بروز حوادث باید اتفاقات را هدفمند اطلاع‌رسانی کند تا مردم درگیر بحران نشوند، اظهار کرد: نباید واقعیت‌ها را کتمان کرد بلکه رسانه با هنر و توانمندی خود ترس مردم را در مقابل حوادث  کنترل کند تا بحران جدی‌تری به وجود نیاید.

وی تقویت ارتباط رسانه‌ها با جمعیت هلال احمر برای اطلاع‌رسانی در هنگام بروز حوادث را ضروری دانست و افزود: برای این امر در گام نخست ارایه آموزش‌های تخصصی به خبرنگاران را در دستور کار داریم و راه‌اندازی" خانه هلال" نیز با این هدف صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه ما حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان هستیم، ادامه داد: مردم علاقمند به مشارکت و همراهی هستند اما روش‌های درست کمک‌رسانی را نمی‌دانند و در این زمینه انتظار داریم که رسانه‌ها با ترویج فرهنگ فعالیت داوطلبانه به پیشبرد این هدف کمک کنند تا همچنان فعالیت‌های انسان دوستانه در جامعه جاری و ساری باشد.

وی همچنین به همکاری همه رسانه‌ها و به ویژه خبرگزاری ایمنا در پوشش اخبار سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج اشاره کرد و گفت: رسانه‌های اصفهان در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشتند و این در حالی است که ما در استان دیگری که در این حادثه همکار عمل می کردیم با فعالیت رسانه‌ها و درج اخباری که هر چند لحظه یکبار تکذیب می‌شد دچار مشکلاتی بودیم.

مومنی با بیان اینکه در این حادثه حضور خودجوش مردمی و همچنین ورود افراد غیر متخصص به ارتفاعات به ویژه از سوی یاسوج مشکلات زیادی را برای امدادرسانی ایجاد کرد، افزود: برای مثال در شب اول بروز این حادثه سه نفر از اهالی یاسوج بدون هیچ‌گونه تخصص و امکاناتی وارد ارتفاعات و ناپدیدشده بودند که در همان شب تعداد ۲۰ نفر از نیروهای شب خواب در ارتفاعات درگیر پیدا کردن این افراد در ارتفاعات شده و انرژی زیادی از امدادگران گرفت.

کد خبر 350744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.