۸۱۵ دانش‌آموز اصفهانی از تحصیل باز مانده اند

رییس اداره آموزش دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش ۸۱۵ دانش‌آموز در اصفهان بازمانده از تحصیل و بلاتکلیف هستند.

نسرین باباپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بر اساس برآورد وزارت آموزش و پرورش ۷۳ هزار و ۷۲ نفر دانش آموز ابتدایی در استان اصفهان لازم‌التعلیم هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۷۲ هزار و ۲۵۷ دانش‌آموز جذب مدارس شده و ۸۱۵ نفر نیز بلاتکلیف هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۹۳ نفر از دانش آموزان بلاتکلیف شناسایی شده و هنوز جذب مدارس نشده‌اند، افزود: بیشترین دلیل بازماندگی از تحصیل این دانش آموزان مهاجرت بوده که بخشی از این افراد اتباع هستند، کودکان استثنایی آموزش ناپذیرو بیماران صعب العلاج نیز بخشی دیگر از این دانش‌آموزان را شامل می‌شوند.

رییس اداره آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه شناسایی دانش آموزان تارک تحصیل در سال‌های اخیر افزایش داشته، افزود: درصد شناسایی در سال ۹۷_۹۶  ۹۹.۲۸ درصد و در سال ۹۶_۹۵  ۹۹.۷۹ و در سال ۹۵_۹۴،  ۶۵.۲۸ بوده که نشان می دهد شناسایی دانش آموزان در سال‌های اخیر رشد داشته است.

وی همچنین به آمار تارکان تحصیل اشاره کرد و گفت: در استان اصفهان در دوره ابتدایی 2439 نفر ترک تحصیل کرده‌اند که از این آمار یک هزار و ۹۴۷ نفر شناسایی و جذب شدند و  ۴۴۶ نفر باقیمانده یا به دلایلی فوت و یا خانواده از ادامه تحصیل آنها ممانعت می‌کند.

باباپور با بیان اینه با توجه به تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی لیست کودکانی که خانواده از ادامه تحصیل آنها ممانعت کرده آماده و تحویل مراجع قضایی شده است، ادامه داد: با تصویب نهایی این قانون در شورای نگهبان این روند با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه مناطق چهار و پنج آموزشی در شهر اصفهان، شهر کاشان و آران و بیدگل بیشترین تارکان تحصیل را دارند، اضافه کرد: بیشترین تارکان تحصیل در این مناطق اتباع خارجی هستند.

کد خبر 350725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.