خیابان غذا راه اندازی می شود

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه بازارچه‌های کوچک میوه و تره‌بار در هر نقطه از شهر کیفیت سیما و منظر سطح شهر را خدشه‌دار می‌کند، گفت: سه خیابان ویژه فروش غذا در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا محمدحسن‌پور با بیان اینکه با پایان یافتن مراحل فنی و اجرایی، خیابان‌های مدنظر راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: شش خیابان در سطح شهر مورد ارزیابی و بررسی کارشناسانه اداره اطلاعات شهری و سازمان ترافیک قرار گرفته است و سه خیابان در جنوب، شرق و شمال یا غرب شیراز انتخاب شده که با حل شدن مسائل ترافیکی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه فعالیت بارفروشان و دست‌فروشانی که در سطح شهر اقدام به فروش میوه، سبزیجات و ... می‌کنند تأثیری منفی در زیبایی چهره شهر دارد، افزود: مشکلات ترافیکی سلامت و امنیت شهروندان را به خطر می‌اندازد، اما راه‌اندازی خیابان غذا در ساماندهی مشاغل و زیباسازی فضا مؤثر است.

وی با بیان اینکه اغذیه‌فروشان سطح شهر را با معیارهایی تعریف شده و ظاهری متفاوت و زیبا در این خیابان‌ها جانمایی خواهیم کرد، گفت: هدف از اجرای این طرح ساماندهی مشاغل اغذیه‌فروشی است و از این پس اجازه هیچ‌گونه فعالیت‌ از این قبیل را در سطح شهر به کسی نخواهیم داد.

محمدحسن‌پور با اشاره به نام‌گذاری این خیابان‌ها به عنوان فضای گردشگری یا خیابان غذا در حال بررسی کارشناسانه است که به زودی نتیجه آن مشخص می‌شود، تصریح کرد: به زودی محل دقیق خیابان‌ها، نحوه ثبت‌نام و ارائه درخواست اغذیه‌فروشان برای حضور در این خیابان اعلام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری دومین میدان میوه و تره‌بار شیراز، خاطرنشان کرد: تنها میدان میوه و تره‌بار شیراز ظرفیت کافی برای توزیع حجم بالای محصولات کشاورزی را ندارد و دومین میدان میوه و تره‌بار شیراز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جاده امیرکبیر ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی میدان میوه و تره‌بار شیراز را مقصد عمده محصولات کشاورزی تمام شهرستان‌های فارس و همچنین برخی از استان‌های همجوار دانست و اظهار کرد: ظرفیت این میدان در حال حاضر به‌هیچ عنوان پاسخگوی توزیع این حجم از میوه و تره‌بار نیست.

حسن‌پور با انتقاد از ایجاد بازارچه‌های کوچک میوه و تره‌بار در هر نقطه از شهر گفت: راه‌اندازی این میادین ایجاد اشتغال و افزایش درآمد شهرداری را به دنبال ندارد و باعث جلوگیری از ورود سرمایه‌گذار برای ایجاد مجتمع‌های بزرگ است ضمن اینکه کیفیت سیما و منظر شیراز نیز با وجود بازارچه‌های متعدد در سطح شهر خدشه‌دار می‌شود.

کد خبر 350677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.