پذیرش ۸۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان اصفهان

کارشناس امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر گفت: دانشگاه فرهنگیان در استان اصفهان حدود ۸۰۰ نفر دانشجو در رشته‌های مختلف می‌پذیرد.

حسن محسنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی گزینی دانشجو می‌پذیرد، اظهار کرد: محل خدمت افراد بر اساس رشته انتخابی، با توجه به مناطقی که آموزش و پرورش اعلام نیاز کرده است و بر اساس منطقه بومی شخص دانشجو مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل مناسب نبودن بعضی از زیر ساخت‌ها در برخی استان‌ها، به ویژه در رشته‌های علوم پایه مانند شیمی، فیزیک، زیست شناسی و ریاضی دانشگاه‌های فرهنگیان بر اساس قطب تعریف شده‌اند، افزود: اصفهان با داشتن زیرساخت و هیئت علمی مناسب، قطب آموزش استثنایی اعلام شده است و دانشجویان برای تحصیل در این رشته از استان‌های همجوار به دانشگاه‌های اصفهان می‌آیند و در پایان تحصیل برای خدمت به شهرهای بومی خود باز می‌گردند.

کارشناس امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر ادامه داد: دانشجویان پسر در بدو ورود به این دانشگاه از خدمت سربازی معاف می‌شوند و تمام دانشجویان با ورود به دانشگاه فرهنگیان به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند و چهار سال دوران تحصیل جزئی از خدمت آنها به شمار می‌آید که در این دوران کمک هزینه تحصیلی نیز دریافت می‌کنند.

محسنی در مورد تاریخ احتمالی مصاحبه ورودی این دانشگاه گفت: اکنون دانشگاه فرهنگیان درگیر مصاحبه‌های آزمون استخدامی است و پس از پایان یافتن این پروسه و تقریباً دو هفته زودتر از اعلام نهایی نتایج کنکور توسط سازمان سنجش، سه برابر ظرفیت دانشگاه، دانشجویانی که در کنکور تراز علمی لازم را کسب کرده‌اند برای مصاحبه به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند. پیش بینی می‌شود این زمان دو هفته ابتدایی شهریورماه باشد.

وی با اشاره به اینکه در مصاحبه سه متخصص روانشناسی و مشاوره، علوم تربیتی و در زمینه تخصصی شغلی حضور دارند، اظهار کرد: در این مصاحبه سوالاتی تخصصی در خصوص رشته شخص پرسیده می‌شود تا میزان آمادگی او برای اینکه در آن رشته به شغل معلمی بپردازد و همچنین ظاهر داوطلب، آمادگی و علاقه او برای ورود به عرصه معلمی و سکان داری تربیت آینده سازان مملکت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کارشناس امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر گفت: دانشجویان اصفهانی در صورت انتخاب کد رشته‌های بومی اصفهان شانس بیشتری برای قبولی دارند، گرچه ممکن است محل تحصیلشان شهر دیگری باشد که جزییات آن در دفترچه شماره دو آمده است.

 وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۱ به بعد با تغییر ساختار از مراکز تربیت معلم به شکل فعلی خود در آمده است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه در همان سال در ۱۶ رشته کارشناسی پیوسته ۲۵ هزار نفر را در کل کشور پذیرش کرد، سال گذشته نیز هشت هزار نفر به این دانشگاه وارد شده‌اند. امسال نیز با تغییر رویکرد در ۱۶ رشته کارشناسی قرار است، حدود ۲۴ هزار دانشجو در کل کشور پذیرش و جذب شوند. این مقدار در استان اصفهان حدود ۸۰۰ نفر است.

کد خبر 350665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.