افزایش ۵۲ درصدی کشفیات کالای قاچاق در شهرضا

شهرضا - فرمانده انتظامی شهرضا با اشاره به استقرار شهرستان شهرضا در محور مواصلاتی شمال – جنوب کشور، از افزایش ۵۲ درصدی و کشف بیش از ۱۲۳ میلیارد ریال کالای قاچاق، در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سرهنگ محمدحسین باباکلانی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، با بیان اینکه تأمین امنیت مردم و جامعه مهم ترین هدف نیروی انتظامی است، تصریح کرد: اقشار مختلف مردم در تأمین امنیت و احساس آن نقش دارند، اما نقش خبرنگاران به مراتب عمیق‌تر و اثرگذارتر است.

وی اضافه کرد: رسالت در نظام اسلامی، برگرفته از رسالت حضرت زینب(س) و آگاهی رسانی ایشان درخصوص واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) است.

فرمانده انتظامی شهرضا با اشاره به نقش خبرنگاران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و سهم آنان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: جامعه خبرنگاران در جهاد رسانه‌ای خود ۳۰۰ هزار شهید، جانباز و آزاده را در دورن دفاع مقدس تقدیم کردند که این مسئله نشان‌دهنده حضور مؤثر آنان در عرصه دفاع از انقلاب و نظامی اسلامی است.

باباکلانی نیروی انتظامی را متولی اصلی تأمین امنیت در جامعه دانست و افزود: همه تلاش پلیس آن است که مردم در محیطی امن و آرام زندگی و کار کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی رسانه‌ها و خبرنگاران را یار و یاور خود می‌داند، خاطرنشان کرد: هدف پلیس تقویت سرمایه‌های اجتماعی نیروی انتظامی با افزایش سطح اعتماد، انسجام و مشارکت با مردم است که بدون تردید رسانه‌ها ابزار مستقیم رسیدن به این اهداف هستند.

فرمانده انتظامی شهرضا با تاکید بر افزایش سطح تعاملات پلیس با خبرنگاران و اطلاع رسانی جامع و کامل از سوی فرماندهی انتظامی اظهار کرد: رسانه‌ها قطعا از مهم ترین ارکان توسعه و گسترش امنیت در دنیای امروز هستند.

باباکلانی با اشاره به استقرار شهرستان شهرضا در محور مواصلاتی شمال – جنوب کشور، از افزایش ۵۲ درصدی و کشف بیش از ۱۲۳ میلیارد ریال کالای قاچاق، در این شهرستان خبر داد.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی شهرضا در ادامه از کاهش ۱۹ درصدی سرقت سیم‌های برق در این شهرستان در مقایسه بامدت مشابه در سال گذشته خبر داد و فزود: از ابتدای امسال طرح تشدید مبارزه با سرقت در شهرستان اجرا شده است که نتایج حاصل آن ضمن دستگیری چندین سارق حرفه‌ای، منجر به کاهش ۱۴ درصدی سرقت موتورسیکلت، کاهش ۹ درصدی سرقت منازل و کاهش سه درصدی در سایر سرقت‌ها در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شده است.

باباکلانی با اشاره به عملکرد مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شهرضا، گفت: در چهار ماه نخست امسال ۲۶ هزار و ۸۱۷ تماس با ین مرکز برقرار شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به نقش نظارتی مردم بر عملکرد پلیس، تصریح کرد: در همین مدت، ۱۷۵ هزار مردمی با سامانه ۱۹۷ برقرار شده که این تعدد نیز ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرضا درخصوص اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی این شهرستان و اقدامات انجام شده برای روان سازی ترافیک، اظهار کرد: تلفات تصادفات فوتی در سطح شهر در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۶۶ درصد کاهش یافته است.

باباکلنی از افزایش ۳۲ درصدی تصادفات خسارتی درون شهری، کاهش یک درصدی تصادفات جرحی درون شهری و کاهش دو درصدی تصادفات فوتی در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: با تلاش کارشناسان معاونت اجتماعی و آموزش همگانی پلیس این شهرستان، تعداد ۸۰ جلسه آموزش همگانی با موضوعات مختلف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در چهار ماه نخست امسال در مدارس، مساجد، ادارات و سازمان‌ها برگزار شده است.

کد خبر 350664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.