شرکت‌های دارویی که شرطی فعالیت کنند، حذف می‌شوند

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اتمام حجت با شرکت های دارویی برای تامین نیاز بازار، گفت: شرکت‌هایی که شرطی فعالیت کنند، حذف می شوند.

به گزارش ایمنا، غلامرضا اصغری در مراسم تکریم و معاوفه مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو با اشاره به شرایط حساسی که به دنبال تحریم ها در کشور به وجود آمده است، اظهار کرد: حوزه دارو یکی از مسائلی است که هم دشمن برای ایجاد فشار مورد توجه قرار می دهد و هم مردم حساسیت زیادی برای تامین داروی مصرفی دارند.

وی افزود: مردم نسبت به تامین اقلام دارویی حساس و نگران کمبود هستند که  عکس العمل آن ها باعث بالارفتن میزان تقاضا شده و تامین را به صورت کمبود نشان می دهد.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در درگیری اقتصادی نوک پیکان به سمت دارو نشانه رفته است، اظهار کرد: با برنامه ریزی مناسب و بکارگیری افراد زبده و باتجربه می توان در شرایط حساس سریع تر و با مراقبت بیشتری عمل کرد.

وی با بیان اینکه چگونگی پاسخ به بازار دارویی بسیار مهم است، تصریح کرد: موضوع دارودر تمام جلسات ستاد تدابیر ویژه دنبال می شود که امیدواریم با مدیریتی که در این زمینه به صورت همه جانبه و بین بخشی اعمال می شود، با کمترین عارضه از این شرایط سخت عبور کنیم.

اصغری با تاکید بر اینکه با افراد خاطی در زمینه، واردات، تولید و توزیع دارو به شدت برخورد می شود، اضافه کرد: با شرکت های تولیدکننده اتمام حجت کرده ایم که با جدیت فعالیت کنند، چراکه در این شرایط مسئولیت اجتماعی بر عهده دارند و اگر شرطی اقدام کنند، حذف خواهند شد.

وی ادامه داد: لیستی اعلام شده است که مبنی بر آن برخی از شرکت ها ارز دولتی دریافت کرده اما کالا وارد نکرده اند؛ این موضوع اصلا موجه نیست و باید با متخلفان برخورد شود.

کد خبر 350659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.