اصلی ترین دلیل ترک تحصیل دانش آموزان اصفهانی چیست؟

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در استان اصفهان مشکلات اقتصادی در رده چندم دلیل ترک تحصیل دانش آموزان است، گفت: مشکلات شخصیتی، اختلالات روانی و معلولیت‌ها از اصلی‌ترین دلایل ترک تحصیل دانش آموزان در استان اصفهان است.

مجتبی ناجی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص کودکان کار و بازمانده از تحصیل اظهار کرد: کودکانی که به بهزیستی ارجاع داده می‌شوند اغلب آسیب دیده و بازمانده از تحصیل هستد دو در مراکز تحت پوشش خدمات مددکاری و حمایتی را از این کودکان انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه همواره سعی داریم کودکان کار و بازمانده از تحصیل را شناسایی و آنها را با سیستم آموزش و پرورش مرتبط سازیم، اضافه کرد: بهزیستی سعی دارد موانعی مانند هزینه‌های تحصیل، مشکلات اقامتی، بهداشتی و معیشتی را برطرف سازد همچنین کودکانی که حضانت موثری ندارند، در مراکز اقامتی بهزیستی تحت حمایت قرار گرفته و مسائل تحصیلی، آموزشی و معیشتی آنها پیگیری می‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان به ساماندهی ۲۴۰ کودک کار در استان اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: عمده این کودکان بازمانده از تحصیل و یا دچار افت تحصیلی بودند که مورد رسیدگی قرار گرفتند.

وی با اشاره به تامین منابع مالی برای تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل افزود: در این زمینه سعی داریم با کمک خیریه‌ها و منابع دولتی مشکلات خانواده‌هایی که تنها به دلایل اقتصادی کودک را از تحصیل بازداشته‌اند برطرف شود.

ناجی با تاکید بر اینکه در استان اصفهان مشکلات اقتصادی در رده چندم ترک تحصیل دانش آموزان است، اضافه کرد: مشکلات شخصیتی، اختلالات روانی و معلولیت‌ها از اصلی‌ترین دلایل ترک تحصیل دانش آموزان در استان اصفهان است.

وی در خصوص تصویب جرم انگاری بازداشتن کودکان از تحصیل اظهار کرد: با تصویب طرح حمایت از کودکان و نوجوانان مجازات‌هایی برای والدینی که از تحصیل فرزندان خود ممانعت به عمل آورند در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی بهزبستی استان افزود: برخی والدین به دلیل مشکلات شخصیتی و سوء رفتار و کودک آزاری متاسفانه کودکان را از تحصیل بازمی دارند که لازم است مردم چنین مواردی را به اورژانس اجتماعی اطلاع دهند تا مداخلات لازم در این خصوص انجام شود.

کد خبر 350657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.