هم از تولید ملی دم می‌زنیم و هم در واردات سبقت می‌گیریم

رییس اتحادیه صنف خدمات فنی گفت: شاید تحریم‌ها و مشکلات خارجی بر اقتصاد ما تاثیر گذاشته، اما با اعمال مدیریت صحیح می‌توان به رشد و شکوفایی اقتصاد رسید.

اکبر عشوریون در گفت‌وگو با ایمنا، با اشاره به اینکه مسائل کلان افتصادی جامعه و تحریم‌ها تاثیراتی بر جامعه گذاشته‌اند اظهار کرد: با گسترش تحریم‌ها مشکلاتی برای تولیدکنندگان بوجود آمد اما معتقدم که با مدیریت صحیح می‌توان این مشکلات را کنار زد.

رئیس انحادیه صنف خدمات فنی خودروهای سنگین با اشاره به اینکه مسئله مالیات بر ارزش افزوده باعث شده تا بسیاری از مشاغل به تعطیلی کشیده شوند گفت: این موضوع بدان معنا است که برنامه صحیحی در سطح کلان برای توسعه اقتصادی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته شاهد یک همگرایی اقتصادی هستیم اضافه کرد: در کشورهای صنعتی و توسعه یافته، سیاست‌های کلان کشور بر اساس رشد و توسعه اقتصاد آن کشور در نظر گرفته می‌شود، در حالی که در کشور ما شاهد هماهنگی بین سیاست‌های خرد و کلان نیستیم.

سیاست‌های تشویقی اقتصادی باید صَرف ایجاد مشاغل شود

عشوریون با بیان اینکه تمامی سیاست‌های تشویقی کشورهایی مانند کره و مالزی در راستای توسعه اقتصادی آن کشور است، ادامه داد: به عنوان مثال اقدامات تشویقی که در جهت توسعه اقتصادی است به خرید خانه و یا ماشین صرف نمی‌شود، بلکه با توسعه اقتصاد و ایجاد مشاغل درصدد تامین رفاهیات هستند.

وی اضافه کرد: این چنین اقدامات همگرا می‌تواند زمینه رشد و توسعه اقتصاد را فراهم کند.

رئیس انحادیه صنف خدمات فنی خودروهای سنگین با بیان اینکه در راستای این رشد و توسعه بخشی از کار به عهده شهرداری‌هاست، اضافه کرد: در این راه ادارات دارایی، صنعت و معدن و حتی بهداشت باید دست به دست هم دهند تا شاهد توسعه اقتصاد شهر و کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه اجناس بی کیفیت چینی در بازارهای ایران به وفور یافت می‌شود ادامه داد: این معضل ناشی از فقدان همان سیاست‌های همگرا است، چرا که تولید کننده ترجیح می‌دهد کارخانه خود را تعطیل کند و اجناس چین را به راحتی وارد کرده و آنان را به فروش برساند.

عشوریون یاد آور شد: البته چین هم با مدیریت خود در موضوع توسعه صنایع، زمینه ساز شکوفائی صنایع داخلی خود شده است که اکنون سهم زیادی از بازار را از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران نیز باید به آینده امیدوار باشند گفت: مردم ما از علوم و اطلاعات کافی برخوردارند اما، اگر پارادوکس‌های موجود در این کشور رفع شود می‌توان به سرعت شاهد اقتصادی پویا باشیم.

رئیس انحادیه صنف خدمات فنی خودروهای سنگین اضافه کرد: روزی در ایران دم از تولید ملی می‌زنیم و روزی هم در واردات کالا از هم سبقت می‌گیریم، در حالی که باید وظیفه و هدف خود را ابتدا مشخص کنیم سپس دست به فعالیت بزنیم.

وی افزود: در ایران باید به نخبگان، اندیشمندان و افراد مجرب در هر عرصه‌ای بها داده شود تا شاهد رشد و شکوفایی کشور باشیم.

لزوم توجه شهرداری به ساماندهی مشاغل شهری

رییس انحادیه صنف خدمات فنی خودروهای سنگین در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه در گذشته شهرداری در زمینه ساماندهی مشاغل شهری اقدامات خوبی انجام داد گفت: این مسئله روند خوبی را طی کرده بود اما متاسفانه ادامه پیدا نکرد.

وی افزود: شهرداری آن زمان خود را موظف کرده بود که طبق قانون ساماندهی مشاغل مزاحم، ساماندهی این مشاغل را به عهده بگیرد.

رئیس انحادیه صنف خدمات فنی خودروهای سنگین اضافه کرد: نمونه این ساماندهی را در بازار امیرکبیر می‌توان مشاهده کرد که پس از ساخت آن توسط شهرداری، این املاک به صورت اقساطی به کسبه ارائه می‌شد.

وی با اشاره به اینکه امروزه این امر دیگر توسط شهرداری به خوبی صورت نمی‌گیرد افزود: امروزه ساماندهی مشاغل به وسیله ساخت بازارهای مشخص، به یک رویکرد اقتصادی برای شهرداری تبدیل شده است که با توجه به این مسئله کسبه هم نمی‌توانند املاک شهرداری که در زمینه ساماندهی مشاغل ساخته ساخته شده را خریداری کنند.

عشوریون با بیان اینکه اکثر افرادی که در این صنف فعالیت می‌کنند از افراد متوسط و حتی ضغیف جامعه هستند گفت: باید به این مسئله توجه کرد و برای بهبود اوضاع اقتصادی این افراد چاره‌ای اندیشید.

کد خبر 350654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.