معابر و پل‌های اصفهان شناسنامه‌دار می شود

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: سامانه مدیریت شناسنامه معابر (pms) و سامانه مدیریت شناسنامه فنی پل‌های اصفهان (bms) راه اندازی می شود. تهیه این شناسنامه یکی از اقدامات زیربنایی شهرداری به شمار می‌رود که منافع آن به صورت مستمر برای شهر ماندگار خواهد بود.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سامانه مدیریت شناسنامه فنی پل‌های شهرداری اصفهان (bms) پایگاه جامعی از اطلاعات مربوط به تمامی پل‌های شهر است، این اطلاعات به منظور پایش، نگهداری بیشتر و دقیق‌تر و تعمیرات پل‌ها در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن جمع آوری شده است.

وی افزود: پس از بهره‌برداری از سامانه مدیریت شناسنامه فنی پل‌های شهرداری اصفهان (bms)، پس از کسب اطلاعات لازم از مناطق جهت تکمیل سامانه مدیریت شناسنامه معابر(pms) و ابلاغ آن به مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان در نیمه دوم سال جاری اقدام خواهد شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه تدوین شناسنامه معابر گام مهمی در جهت رفع معضلات شهری، ارتقاء سطح کیفی زندگی در شهر و ایجاد فضایی ایمن، پاک و آرام است، افزود: تهیه شناسنامه فنی معابر یکی از اقدامات زیربنایی به شمار می‌رود که همچون پروژه‌های کلان عمرانی، منافع آن به صورت مستمر برای شهر ماندگار خواهد بود و از این پس می‌توان درباره عمر آسفالت در شهر به صورت علمی صحبت کرد.

مظفر ادامه داد: با بهره برداری از این سامانه این قابلیت وجود خواهد داشت که محل دقیق خرابی‌های روکش آسفالت مشخص شود و در این صورت بر خلاف رویه گذشته که با وجود چند خرابی کوچک، کل آسفالت یک مسیر شخم زده می‌شد و این کار دردسرهای زیادی برای شهروندان به دنبال داشت، می‌توان عملیات ترمیم و بهسازی را تنها در محل دقیق وجود عارضه پیاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه جدید مدیریت شناسنامه معابر(pms) به منظور دسترسی دقیق به معابر توسط نقشه‌ها و تصاویر ثبت شده و کسب اطلاعات در خصوص اعلام خرابی توسط مناطق، صدور مجوز و ثبت هرگونه عملیات تعمیر و نگهداری معابر شهر اصفهان به صورت مستند تهیه شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از تهیه سامانه دیگری به منظور تهیه شناسنامه ابنیه فنی شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: این سامانه در راستای جلوگیری از تعرض به حقوق عمومی و به ویژه املاک متعلق به شهرداری اصفهان و همچنین به منظور ایجاد یک پایگاه اطلاعات جامع از مشخصات عمومی، معماری، سازه ای، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی تمام ابنیه و ساختمان‌های تحت تملک شهرداری اصفهان تهیه می‌شود.

مظفر خاطرنشان کرد: اطلاعات به دست آمده از این سامانه مبنای نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی قرار می‌گیرد، به طور مثال می توان از طریق این سامانه اطلاعاتی در خصوص اینکه کدام ابنیه نیاز به بروز رسانی و کدام یک نیاز به تعمیرات دارد، دسترسی پیدا کرد.

وی افزود: این سامانه‌ها تحت نظارت مدیریت نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان در راستای اهداف شفاف‌سازی اطلاعات در شهرداری اصفهان فعال است.

کد خبر 350648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.ب IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    0 0
    سلام.... پس چرا پل هفتم که میدان شهید قوچانی را به مشتاق سوم وصل میکند ؛ را احداث نمیگردد، قرار بوده انشاالله امسال احداث بشود....