تفریغ بودجه سازمان آرامستان‌ها تصویب شد

تفریغ بودجه سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با ۱۱ رای موافق شورای اسلامی شهر اصفهان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بررسی لایحه تفریغ بودجه و گزارشات بازرس قانونی و حسابرسان از عملکرد سال ۱۳۹۶ سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ضمن اعلام نظر کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری از جمله برنامه‌های دستور کار چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت.

سیدرضا جعفریان، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در این  جلسه با بیان اینکه درآمد ناشی از خیرات و فروش قبر در آرامستان باغ رضوان برای پروژههای عمرانی و خدماتی در باغ رضوان هزینه می‌شود، اظهار کرد: دریافت خیرات از بازماندگان اجباری نیست و هر کس بنا بر علاقه خود مبلغی را برای خیرات پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از خدمات باغ رضوان در حال حاضر به صورت رایگان انجام می‌شود، ادامه داد: نامه‌های زیادی را روزانه از سوی نهادهای حمایتی برای دفن رایگان اموات داریم.

روزانه ۱۷ نفر رایگان در باغ رضوان دفن می شوند

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان همچنین با بیان اینکه به صورت میانگین روزانه ۴۵ نفر در باغ رضوان دفن می‌شوند، اضافه کرد: حدود ۱۷ نفر از این افراد به صورت رایگان دفن میشوند.

وی همچنین به ممنوعیت دفن اموات در آرامستان‌های استان اصفهان اشاره کرد و گفت: همه اتباع فوت شده بنا بر قانون باید در آرامستان مرکزی استان دفن شوند.

زمین اختصاصی برای گورستان غرب مناسب نیست

جعفریان همچنین به لزوم راه‌اندازی گورستان غرب اصفهان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همکاری همه مسئولان هر چه زودتر این پروژه اجرایی شود و باید توجه داشت زمینی که در حال حاضر برای این امر اختصاص داده‌اند مناسب نیست.

علیرضا نصر اصفهانی، نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این زمینه با تاکید بر اینکه نباید هیچ اجباری برای پرداخت خیرات باشد، گفت: باید این خیرات در زمانی که بازماندگان در شرایط روحی بهتری هستند دریافت شود تا افراد با رضایت کامل این هزینه را پرداخت کنند.

راه اندازی آرامستان های خانوادگی ضروری است

همچنین عباسعلی جوادی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این زمینه راه‌ندازی آرامستان‌های خانوادگی را ضروری دانست و گفت: راه‌اندازی این آرامستانها منجر به افزایش درآمدهای شهرداری در این بخش می‌شود.

گفتنی است لایحه تفریغ بودجه و گزارشات بازرس قانونی و حسابرسان از عملکرد سال ۱۳۹۶ سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در نهایت با ۱۱ رای موافق و یک رای ممتنع اعضای شورای شهر تصویب شد.

کد خبر 350621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.