سمن‌ها فضای نشاط و پویایی را در جامعه ایجاد می کنند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تعداد بالای سمن‌ها منجر به ایجاد فضای نشاط و پویایی در جامعه می‌شود، گفت: مدیریت شهری آماده همراهی و مساعدت با سازمان‌های مردم نهاد است و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین صبح امروز در چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) و تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و روز خانواده با بیان اینکه ما باید سیره ائمه اطهار (ع) را سرلوحه و الگوی زندگی خود قرار دهیم، اظهار کرد: تحکیم بنیان خانواده موضوعی است که در قانون اساسی و همچنین شرع و عرف جامعه به آن تاکید شده و مسئولان در همه بخش‌ها باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی مهم ترین مشکلات فعلی خانواده‌ها را تامین هزینه‌های امرار معاش دانست و افزود: رفع نیازهای خانواده‌ها و در راس آنها نیاز اقتصادی و پس از آن نیازهای اجتماعی و فرهنگی باید در سطح گسترده مورد توجه باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به ۲۲ مرداد روز ملی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نیز اشاره کرد و گفت: سمنها بهترین محل حضور مردم برای تعیین سرنوشت خودشان و بهبود شرایط زندگی است، همه مردم باید بر اساس سلایق و گرایش‌های خود دور هم جمع شوند و تاثیرگذار باشند و مسئولان باید زیرساخت‌های این حضور را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از فعالیت سمن‌ها استقبال کنند، تصریح کرد: ممکن است نظر برخی از تشکلها با مسئولان متفاوت باشد اما در استان تشکلهایی وجود دارد که در گذر از بحران ها و محدودیت ها به دولت و مسئولان کمک کرده اند.

معین با بیان اینکه در چند ماه اخیر سمن‌ها در اصفهان برای حفظ درختان و فضای سبز تلاشهای زیادی انجام دادند، ادامه داد: آبیاری درختان با آب‌های خاکستری از جمله این اقدامات بود که با همکاری شهروندان انجام شد.

وی ادامه داد: اقدامات گسترده برای کاهش مصرف آب نیز قابل توجه است و مجموعه این اقدامات منجر به کسب رتبه نخست استان اصفهان در حوزه کاهش سرانه مصرف آب می شود.

 رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید تا جایی که ممکن است سمن‌ها زیر چتر حمایتی دولت قرار گیرند، اضافه کرد: هر چه قدر سمن‌ها با دولت همراه شوند تاثیرگذاری بیشتری در اجرای اهداف خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه تعداد بالای سمن‌ها منجر به ایجاد فضای نشاط و پویایی در جامعه می‌شود، افزود: مدیریت شهری آماده همراهی و مساعدت با سازمان‌های مردم نهاد است و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

کد خبر 350614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.