عزمی برای رفع مشکلات جاده سفید دشت وجود ندارد

لنجان-شهردار ورنامخواست گفت: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد تصادفی مرگبار در مسیر ورنامخواست سفید دشت بوده ایم که باعث جان باختن خانواده ای چهار نفره شد و نباید فراموش کرد این مسیر همواره آبستن حوادث ترافیکی است و باید برای آن چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علیرضا اطهری فر در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: رفع مشکلات صنایع دفاع و شهرهای همجوار به خصوص شهر ورنامخواست یکی از مسایلی است که سال ها به عنوان یک مطالبه مردمی مطرح بوده و بر همین اساس مسئولان به دنبال تحقق آن هستند. 

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان شهرهای شهرستان لنجان همواره خواسته‌های خود را از مجاری قانونی دنبال کرده‌اند و ضمن حفظ حریم‌های قانونی، مشکلات خود را دنبال می کنند، افزود: مسائل موجود بین شهرستان لنجان و صنایع دفاع به همین گونه دنبال شده تا بتوانیم رفع این مشکلات را رقم بزنیم البته در نهایت با تلاش های انجام شده از سوی نماینده مردم لنجان بسته پیشنهادی تهیه شد تا در نهایت به نفع مردم شهرهای ورنامخواست، سده لنجان و شهره زاینده رود باشد.

شهردار ورنامخواست با بیان اینکه متاسفانه به دلیل بدقولی های مکرر صنایع دفاع حس بی اعتمادی مردم شهر ورنامخواست به این صنعت بسیار زیاد بود که سابقه آن نیز به گذشته های دور باز می گردد، تصریح کرد: مدیران شهری ورنامخواست تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا حس اعتماد بین مردم و صنایع دفاع را تقویت کند.

وی با بیان اینکه امروز باید با مردم شفاف بود و به شکلی تصمیم گیری شود که مشکلات صنایع دفاع رفع و حق مردم شهرستان نیز رعایت شود، ادامه داد: پس از بررسی های متعدد موارد اصلاحی کارشناسی شده بر روی بسته پیشنهادی از سوی مدیران شهری انجام گرفت تا به مرحله اجرایی برسد تا در نهایت کام مردم شهر پس از سال ها مطالبه گری شیرین شود.

اطهری فر در ادامه با اشاره به وضعیت جاده ورنامخواست سفید دست، اضافه کرد: جاده و راه‌های ارتباطی مناسب همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های شهری به شمار می آیند از این جهت باید برای گلوگاه‌های حادثه‌خیز همچون جاده ورنامخواست سفید دشت چاره‌اندیشی شود تا شاهد کاهش حوادث جاده‌ای و تلافات جانی در این مسیر باشیم.

وی با بیان اینکه عزمی برای رفع مشکلات جاده سفید دشت همچنان وجود ندارد، گفت: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد تصادفی مرگبار در مسیر ورنامخواست سفید دشت بوده ایم که باعث جان باختن خانواده ای چهار نفره شد و نباید فراموش کرد این مسیر همواره آبستن حوادث ترافیکی است البته خوشبختانه با نگاه ویژه مسئولان شهرستان لنجان تصمیمات کارشناسای شده ای برای رفع مشکلات این مسیر اتخاذ شده که امیدوارم با سرعت هرچه بیشتر شاهد تحقق این تصمیمات باشیم.

شهردار ورنامخواست با اشاره به تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان افزود: مجتمع بین راهی شهر ورنامخواست از جمله پروژه های نیمه تمام شهرداری به شمار می آید که از جایگاه ویژه ای نیز برخوردار بوده بر همین  اساس در تلاش هستیم این پروژه به کمک بخش خصوصی تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به خشکسالی پیش رو در شهرستان لنجان گفت: یکی از پروژه های استراتژیک و تاثیر گذار شهرداری احداث استخر ذخیره آب های سطحی با ظرفیت دو هزار مترمکعب است که با هدف مدیریت بحران کم آبی به مرحله اجرا درآمد چراکه شهر ورنامخواست دارای ۳۵ هکتار فضای سبز شهری بوده و نقش مهمی در نشاط و سرزندگی شهروندان ایفا می کند و برای حفظ آن باید چاره اندیشی می شد.

شهردار ورنامخواست تصریح کرد : شرایط موجود کم ابی می طلبد با مدیریت صحیح منابع آبی آسیب های بحران خشکسالی را به حداقل برسانیم و متاسفانه با توجه به کشت های غیره مجاز و برداشت ناصحیح آب از منابع زیر زمینی، چاه های آب شهرداری ورنامخواست با مشکل مواجه شده اند، به طوری که در فواصلی از روز امکان پمپاژ آب از این گونه منابع وجود نداشت.

وی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته و با رعایت صرفه و صلاح اقتصادی عملیات احداث استخر روباز با استفاده از عایق بندی مخصوص در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع آغاز شد. 

اطهری فر با بیان اینکه یکی از رسالت های شهرداری‌ها حفظ فضای سبز محله‌ای و پارک های جامع شهری است،  عنوان کرد:، با تدابیر اتخاذ شده هیچ درختی خشک نخواهد شد هرچند به دلایل خشکسالی پارک ها شادابی خود را از دست داده اند،  اما همچنان پا برجا بوده تا شهروندان احساس خستگی نکنند.

کد خبر 350601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.