باید امید را به مردم بازگردانیم

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: خبرنگاران معلمانی دلسوز و مشاورانی امین هستند که در هر شرایطی مصلحت مردم را در نظر گرفته و برای احقاق حقوق آنان تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی اصغر رفیعی‌نژاد در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان، اظهار کرد: کسی که حرفه خبرنگاری را به عنوان شغل خود انتخاب می‌کند، قطعا به مزایای مادی آن توجه ندارند، زیرا از طریق این حرفه نمی‌توان درآمد زیادی را کسب کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در حوزه رسانه وجود دارد، تأکید کرد: اینکه حاضر نیستیم برای افزایش دانش و آگاهی هزینه بپرازیم، یک معضل فرهنگی است که بخشی از آسیب آن نیز گریبانگیر خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه شده است.

فرماندار شهرضا گفت: معضل بیمه‌، نداشتن امنیت شغلی و استرس کاری سبب شده تا این حرفه جزو یکی از سخت‌ترین مشاغل اجتماعی است.

رفیعی نژاد با اشاره به خدمات خبرنگاران در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: در آن دوران شمار خبرنگاران بسیار اندک بود، اما تلاش جهادگونه آنان باعث شد تا امروز تصاویر و اخبار زیادی مربوط به دوران دفاع مقدس در اختیار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاری ماهیتی آموزشی دارد، تأکید کرد: خبرنگاران معلمانی دلسوز و مشاورانی امین هستند که در هر شرایطی مصلحت مردم را در نظر گرفته و برای احقاق حقوق آنان تلاش می‌کنند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه باید در اخبار عناصر خیراندیشی و امیدآفرینی جود داشته باشد، خاطرنشان کرد: انتقال اخباری که افراد را به آینده ناامید می‌کند، خبرنگار و جامعه را دچار مشکلات بسیار می‌کند.

رفیعی نژاد وقوع انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز ایجاد فضای باز مطبوعاتی در جامعه دانست و افزود: اگر فعالیت خبرنگاران نبود، جنایت های داعش و القاعده و گروه های تروریستی در میانمار، قربانیان بیشتری می‌گرفت، اما قلم توانا و دوربین خبرنگاران از عمق بیشتر این فجایع جلوگیری کرد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه پوشش خبری فعالیت‌های انجام شده در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید ماندگار باشد، تصریح کرد: مسئولان ادارات موظف هستند در این زمان با برگزاری نشست‌های خبری، به مردم بگویند انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی داشته است.

رفیعی نژاد ادامه داد: مسئولی که به بیت المال دست درازی می‌کند، دزدی است در لباس مسئول؛ خبرنگاران باید این افراد را رسوا کنند، اما در عین حال به مردم بگویید شمار مسئولان فاسد در مقایسه با مسئولان کارآمد و مؤمن، کمتر از انگشتان دست است.

وی امید آفرینی را از رسالت‌های اصلی خبرنگاران دانست و افزود: برخی خودی‌ها بر طبل ناامیدی می‌کوبند و جوانان را نسبت به آینده نگران می‌کنند، این افراد با سست کردن بنیان‌های فکری نسل جوان، به کشور آسیب می‌زنند.

فرماندر شهرضا با بیان اینکه خدمات دوران قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: افزایش چند برابری شمار باسوادان، فعالیت‌های عمرانی و تولید انرژی در حالی انجام شده که در ۴۰ سال گذشته کشور با جنگ و تحریم مواجه بوده است.

رفیعی نژاد با بیان اینکه باید امید را به جامعه بازگردانیم، تأکید کرد: نباید به استناد سخنان رسانه‌های بیگانه یا خیانت تعداد انگشت شماری از مسئولان، همه ارزش‌ها را فراموش کنیم.

کد خبر 350588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.