افزایش ۱۸ درصدی مشارکت خیران در طرح های عمرانی

معاون عمرانی وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از افزایش ۱۸ درصدی مشارکت خیران در طرح های عمرانی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری نسبت به سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهرالله رخشانی مهر امروز(شنبه) در آیین بهره برداری از هفت طرح عمرانی آموزش و پرورش آران و بیدگل اظهار کرد: افراد نیکوکار در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز کشور نسبت به پرداخت مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال جهت مشارکت در اجرای طرح های عمرانی آموزشی متعهد شدند.

وی بدون اشاره به مبلغ مشارکت نیکوکاران در سال گذشته افزود: نزدیک به ۵۰ درصد از طرح های آموزش و پرورش در دو سال گذشته مشارکتی بوده که رقم قابل ملاحظه ای است.

معاون عمرانی وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس در ادامه شرایط ۳۰ درصد مدرسه های کشور را تخریبی عنوان کرد و گفت: تمامی مدرسه های ساخته شده پیش از سال ۱۳۶۸ تخریبی محسوب می شوند و علت آن نیز صدور نخستین آیین نامه زلزله و مقاوم سازی مدرسه ها در آن سال است.

وی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در سال ۱۳۸۲، نزدیک به ۷۰ درصد مدرسه های کشور تخریبی بوده اند که با عزم مسئولان و تلاش های صورت گرفته این میزان تا ۴۰ درصد کاهش یافت.

رخشانی مهر عنوان کرد: چهار میلیارد دلار در برنامه چهارم و پنجم توسعه از محل صندوق ذخیره ارزی به بازسازی و مقاوم سازی مدرسه ها اختصاص یافت که با این اعتبار از تعداد مدرسه های تخریبی به میزان زیادی کاسته شد.

وی ادامه داد: نزدیک به سه میلیارد دلار نیز در قالب برنامه ششم توسعه از محل صندوق ذخیره ارزی جهت بازسازی و مقاوم سازی واحدهای آموزشی اختصاص یافته که این امر تعداد مدرسه های تخریبی را به کمترین میزان ممکن خواهند رساند.

همچنین علی اکبر کمالی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه این آیین گفت: مدرسه سازی توفیق بسیار ارزشمندی است و نیکوکاران استان به ویژه در چند سال گذشته مشارکت قابل توجهی در این زمینه داشتند.

وی افزود: اصفهان در ظاهر استانی برخوردار است، اما واقعیت این نیست و در شهرستان ها نشانه های مظلومیت و کم برخورداری به چشم می خورد.

وی با بیان اینکه نیمی از مدرسه های استان اصفهان هم اکنون تخریبی است، اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی مسئولان و مشارکت نیکوکاران این میزان کاهش یابد.

به گزارش ایمنا، هفت طرح آموزشی، ورزشی و اداری آران و بیدگل با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال نیز در ادامه این آیین به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 350587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.