نمی‌شود مسئولیت‌پذیر نباشیم، اما مردم راضی باشند

شهردار اصفهان با بیان اینکه همه مسئولان باید مسئولیت‌پذیر و پاسخگوی مردم باشند، گفت: در انتخاب مدیران شهرداری شایسته‌سالاری را مبنای کار قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز (شنبه) در آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان، با تشکر از افرادی که در حوزه‌های حراست و شهرسازی مشغول فعالیت بودند، اظهار کرد: برای جایگزینی مدیر حراست به دنبال فردی بودیم تا بتواند اصول و ارزش‌های مورد نظر مدیریت شهر، شعار حقوق شهروندی و کرامت انسانی را تحقق بخشد، زیرا حراست وظیفه صیانت و حمایت از حقوق مردم را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: فردی که مسئولیت حراست را به عهده می‌گیرد باید به دنبال صلاح شهر و مردم بوده و طبق اهداف نظام جمهوری اسلامی عمل کند، خوشبختانه فردی به سمت حراست شهرداری اصفهان منصوب شد که گذشته او حکایت از رفتارها و خصوصیات ذکر شده دارد.

همه نهادها از حقوق شهروندی حمایت کنند

نوروزی ابراز امیدواری کرد: همه نهادهای مرتبط با حمایت و صیانت از حقوق مردم برای احقاق حق شهروندان تعامل و همکاری کنند تا بتوانیم شهری تضمین‌ شده برای یک زندگی سالم داشته باشیم، مدیران با خیالی آسوده به مردم خدمت‌رسانی کنند و همه ارزش‌های ناب اجتماعی، اسلامی و ارزش‌هایی که مربوط به حق بشری است، رعایت شود.  

وی با بیان اینکه رضایت‌مندی شهروندان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، گفت: تلاش مدیریت شهری برای حصول رضایت‌مندی مردم است. مردم انتظار زیادی ندارند، شهری آرام، تمیز، خدمات باکیفیت و شهری با دیدگاه رعایت حقوق شهروندی برای آن‌ها کافی است. اگر مردم راضی باشند هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کند، بنابراین باید از دستگاه‌هایی که فعالیت آن‌ها خدمت‌رسانی مستقیم به مردم است، حمایت و زمینه فعالیت برای آنها فراهم شود، با حرف‌های بی اساس و ادعاهای واهی نباید کار کردن را برای نهادهای خدمات رسان سخت کرد.

نگاه مسئولان باید خدمت به مردم باشد

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر جلب رضایت مردم را نوعی رضایت الهی می‌دانیم، همه باید همت کنیم، نباید بین مردم تفاوت قائل شویم و بین آنها خط‌کشی سیاسی و گروهی ایجاد کنیم، باید همه با هم به مردم خدمت، شهر را آباد و محیط زیست را مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه رضایت مردم با خدمت‌رسانی صادقانه و کوتاه کردن دیوار بی‌اعتمادی جلب می‌شود، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد مردم از صبح تا پایان شب به طور مستقیم با شهرداری‌ها ارتباط دارند، امروز شهرداری‌ها بیش از ۴۰۰ نوع خدمت را به مردم ارایه می‌کنند، اگر  همه دستگاه‌ها از این خدمات حمایت نکنند مدیریت شهر کاری دشوار، پیش رو خواهد داشت.

ارائه خدمات صحیح موجب آرامش شهروندان می‌شود

نوروزی با بیان اینکه شهرداری با وجود شرایط سخت اقتصادی موجود به وظیفه خدمت‌رسانی و ارائه خدمات اولیه به شهروندان ادامه می‌دهد، گفت: شهرداری‌ها دستگاه‌های خدمات‌رسانی هستند که شاید افزایش قیمت اجناس، مشکلات اقتصادی و ... ارتباط مستقیمی با شهرداری‌ها نداشته باشد، اما ارایه خدمات مطلوب، پاسخگویی صحیح و مسئولیت‌پذیری نسبت به مردم می‌تواند همه فشارها و آلام‌های ناشی از مشکلات اقتصادی را ترمیم کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حوزه حراست می‌تواند تمامی محورها و معیارهای انسانی را تقویت کند، گفت: واژگان حمایت و صیانت بار مسئولیت خاص خود را دارد، حمایت و صیانت باید با هم در خدمت شهروندان، مدیران و همه عرصه‌ها و حوزه‌های فعالیتی شهرداری قرار گیرد در واقع حراست، پاسداری همه این موارد را شامل می‌شود.

شهرسازی، موتور محرکه فعالیت در شهر

وی با بیان اینکه حوزه شهرسازی، موتور محرکه فعالیت در شهر است، اظهار کرد: شهرسازی تجلی‌گاه اندیشه و تفکر شهرسازان یک شهر است. آنچه می‌بینید و سال‌ها است به آن‌ها افتخار می‌کنیم حاصل تلاش مهندسان و شهرسازان بزرگی همچون شیخ بهایی‌ها است که فیزیک شهر اصفهان را این‌گونه طراحی کردند.

نوروزی خاطرنشان کرد: شهرسازی در طی سال‌ها و قرون گذشته متحول شده و امروز گام چهارم یا پنجم خود را طی می‌کند. شاید در زمانی با احداث پروژه های مختلف به دنبال تعادل و توازن در شهر بوده‌اند که نمونه آن میدان امام (ره) است که کاخ حکومتی در کنار محل عبادت و مرکز تجاری و اقتصادی شهر بنا شده تا همه چیز برای زندگی یک فرد در دسترس باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بعد از رنسانس و از زمان انقلاب صنعتی و مدرنیته شدن بحث‌های متفاوتی مطرح شد که به بر هم خوردن تعادل در شهرسازی منجر شد، گفت: در نگاه مدرنیته موارد دیگری جایگزین تعادل و توازن می‌شود و با نگاه متفاوتی پا به عرصه حیات می‌گذارد. حمل و نقل‌های جدید، افزایش تراکم‌ و در نهایت شکل تازه شهرنشینی‌ها دستاورد آن دوران است.

وی با اشاره به شهرهای تاب‌آور، سالم، پایدار و شهرهای سبز اضافه کرد: امروزه باید خلاقانه و نوآورانه از مسیر گذشته عبور کرد. مقتضای ذات زندگی امروزی با سال‌های گذشته متفاوت است و باید با خلاقیت و نوآوری دستاوردهای جدیدی کسب کنیم تا شهرهای دوستدار محیط زیست داشته باشیم. شهرسازی نباید محیط زیست را تخریب کند. حمل و نقل باید حمل و نقل پایدار باشد تا موجب تخریب محیط زیست و نابودی شهر نشود.

نوروزی با بیان اینکه اثرات تغییرات اقلیمی شهرسازی باید کاهش و شهر را تحمل‌پذیر کند، گفت: شهر باید تاب‌آور واقعی، کارآفرین و رقابت‌پذیر باشد. در حوزه شهرسازی به دنبال آن هستیم که امکانات شهری را عادلانه‌تر در خدمت مردم قرار دهیم و همه امور را شفاف‌ کنیم.

وی ادامه داد: برای شفاف‌سازی امور سیستم سرای هشت راه اندازی شده است، نمی‌خواهیم مردم برای دریافت یک پروانه ساختمانی هزار و یک دلال را ببینند و از آنها سوء استفاده شود. قصد داریم خدمات صدور پروانه ساختمانی را از طریق سیستم ارایه کنیم تا شهروندان در منازل خود از طریق اینترنت مراحل صدور پروانه ساختمانی خود را پیگیری کنند.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه همه باید مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشیم، اظهار کرد: اگر در همه اجزای جامعه و ادارات چنین اتفاقی بیفتد چه دلیلی دارد تا نگران بحران‌ها باشیم؟ باید رضایت مردم را حاصل کنیم. رضایت مردم به معنای تأمین امنیت است. ‌مگر می‌شود پاسخگو و مسئولیت‌پذیر نباشیم و همه مسائل شفاف نباشد، اما مردم راضی باشند! در عصری که فضای مجازی امکان دسترسی مردم به بسیاری از اطلاعات را فراهم می‌کند، چرا خود ما اطلاعات صحیح به مردم ندهیم تا مردم دچار تحلیل‌های ناصواب شوند. پس باید همه چیز را شفاف کنیم و همه باید پاسخگو باشیم تا شهری تاب‌آور، کارآفرین، پویا، گردشگر همراه با اقتصاد پر رونق و هنر فعال در عرصه‌های متفاوت داشته باشیم.

مبنای انتخاب مدیران، شایسته‌سالاری است

نوروزی با اشاره به انتخاب معاون جدید شهرسازی و معماری گفت: برای انتخاب این پست از میان افراد توانمند اولویت‌بندی کردیم تا در نهایت " آقای حسینی‌نیا" انتخاب شد، از ابتدای فعالیت در شهرداری اصفهان تاکنون تا جایی که امکان داشت از نیروهایی استفاده کردیم که از لحاظ تجربه و تخصص دارای مؤلفه‌های شایسته‌سالاری و از نظر ارزش‌های انسانی و اجتماعی از ویژگی‌های خاص برخوردار بودند.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه شایسته‌سالاری مبنای کار مدیریت شهری است، گفت: تعهد، تخصص، تجربه و عدالت از مؤلفه‌های شایسته‌سالاری در نظام حقوق اداری است.

وی خطاب به معاون جدید شهرسازی و معماری، اظهار کرد: انتظار داریم برای شهر چاره‌ای اساسی اندیشیده شود، زیرا شهر در حوزه شهرسازی مشکلات زیادی دارد در این راستا لازم است محاسبات، پرداخت‌ها و ... را شفاف و دسترسی مردم را به اطلاعات تسهیل کنیم تا رضایت شهروندان را به دست آوریم، در این میان نباید یک ریال بی حساب و کتاب وصول شود که البته برای تحقق این موارد همکاری همه مسئولان نیاز است.

کد خبر 350559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.