شرکت وزیر کش

در هفته گذشته جلسه استیضاح علی ربیعی، وزیر برکنار شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حسابی سروصدا کرد.

به گزارش ایمنا، روزنامه فرهیتختگان در این باره در گزارشی نوشت: ربیعی که در دوره پنج ساله مدیریت خود برای سومین بار به مجلس فراخوانده شده بود، نهایتا در ۱۷ مرداد مجبور به خداحافظی از این وزارتخانه شد.

یکی از مهم‌ترین موارد مطرح‌شده در سه جلسه استیضاح ربیعی، موضوع مدیریت شرکت‌های زیرمجموعه شستا است. چنانکه ربیعی در پاسخ به یکی از نمایندگان منتقد خود می‌گوید اگر مدیر سفارشی شما را قبول می‌کردم، امروز مرا بیچاره نمی‌کردید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ۴۰۰، ۵۰۰ میلیون تومان باجی حرف می‌زند که یکی از نمایندگان از وی طلب کرده است. در کنار سخنان انتحارگونه ربیعی، برخی نمایندگان نیز می‌گویند شستا در دوره مدیریت ربیعی به حیاط خلوت برخی آقازاده‌ها و مدیران سفارشی تبدیل شده است.

سقوط آزاد «لیر» ترکیه

دنیای اقتصاد هم در گزارش تیتر اول خود نوشت: لیر ترکیه بدترین روز خود از فوریه ۲۰۰۱ را تجربه کرد. ارزش پول ترکیه به کف تاریخی ۶.۷ در برابر دلار آمریکا رسید تا ارزش آن در بازه زمانی یک سال گذشته نصف شود.

 ۱۶ درصد از این تنزل ارزش فقط در روز جمعه تجربه شد. نا اطمینانی بازار به سیاست‌های اقتصادی اردوغان در کنار تنش‌های سیاسی بین آنکارا و واشنگتن از دلایل اصلی ریزش لیر عنوان می‌شود.

رجب طیب اردوغان در دوران مبارزات انتخاباتی اعلام کرده بود در صورت انتخاب مجدد با هدف رونق‌بخشی به اقتصاد و مقابله با افزایش نرخ بهره، اختیارات بانک مرکزی این کشور را محدود می‌کند.

بازگشت حباب لعنتی

وطن امروز هم طی واکنش به بازگشت مجدد قیمت های غیرواقعی سکه و ارز نوشت: بسته ارزی باز نشده وارد چالش بزرگی شد و روز پنجشنبه در عرض چند ساعت سکه بیش از ۳میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و دلار ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت خورد.
صبح پنجشنبه خبرهای عجیبی از بازار سکه به گوش رسید و اعلام شد روند صعودی به خود گرفته و نرخ آن به صورت لحظه‌ای در حال افزایش است.

از روز چهارشنبه قرار بود پرداخت ۲میلیون و ۵۸۰ هزار سکه پیش‌فروش آغاز شود و به همین علت کارشناسان پیش‌بینی کردند با تزریق سکه‌ها حباب قیمتی آن به طور کامل از بین می‌رود و روند کاهش نرخ آغاز می‌شود اما شایعات و صدالبته اقدام عجیب بانک مرکزی موجب التهاب دوباره در بازار شد.

۹ میلیارد دلاری که در رسانه ها گم شد، در بانک مرکزی پیدا شد

اعتماد هم با اشاره به خبری که خبرگزاری تسنیم پنج شنبه در مورد گم شدن ۹ میلیارد دلار به نقل از یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس منتشر کرده بود، در گزارشی نوشت: عاقبت انتشار این تیتر البته تنها تولید هشتگ‌های داغ توییتری و اینستاگرامی نبود. موضوع آنچنان که تلویحا اشاره شد، مورد توجه رسانه‌های جدی‌تر سیاسی داخلی و به ‌خصوص تلویزیون‌های ماهواره‌ای نیز قرار گرفت و جو انتقادی شدیدی علیه دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

آنچه در این میان نادیده ماند اما این بود که برخلاف ادعای تسنیم، نه ‌تنها مبلغ هنگفت ٩ میلیارد دلار بلکه لااقل مستند به خبر این خبرگزاری اصولگرا، حتی یک دلار هم «گم» نشده بود. این‌را غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به «اعتماد» گفته و در عین حال تاکید دارد که اخیرا محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه مجلس گزارشی دقیق و بی‌سابقه از جزییات نحوه تخصیص ارز دولتی و به‌طور کلی جزییات هزینه‌کرد بودجه در اختیار اعضای این کمیسیون قرار داده است.

کد خبر 350548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.