۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
شب‌های بخارا در عمارت سعدی

گروه هنری "سونره" با همکاری مجله فرهنگی هنری بخارا در ادامه سلسله برنامه‌های شب‌های بخارا، شب "سیدمحمدعلی جمال‌زاده" را در عمارت سعدی برگزار می‌کند.

به گزارش ایمنا، شب‌های بخارا مجالسی در گرامیداشت بزرگان فرهنگ و هنر ایران و خارج از ایران است که از سوی مجله فرهنگی هنری بخارا برگزار می‌شود. این دوماهنامۀ‌ فرهنگی و هنری به مدیر مسئولی و سردبیری علی دهباشی از مرداد و شهریور ۱۳۷۷ آغاز به کار کرد و در هر شماره از این مجله، یادنامه ای از مفاخر فرهنگی و هنری ایران و جهان نیز ارایه می‌شود.

گروه هنری "سونره" که برگزاری سلسله برنامه‌های شب‌های بخارا در اصفهان را بر عهده دارد در ادامه سلسله مجالس شب‌های بخارا و با همکاری حوزه هنری اصفهان، شب "سیدمحمدعلی جمال‌زاده" را با حضور "سیاوش گلشیری"، "علی دهباشی" و "محمدرحیم اخوت" در عمارت سعدی برگزار می‌کند.

سیدمحمدعلی جمال‌زاده، نویسنده و مترجم معاصر ایران سال ۱۲۷۰ در اصفهان متولد شد. وی که به عنوان پدر داستان کوتاه زبان فارسی و آغازگر سبک واقع گرایی در ادبیات فارسی شناخته می‌شود، نخستین مجموعه داستان‌های کوتاه ایرانی با عنوان "یکی بود یکی نبود" را در سال ۱۳۰۰ منتشر شد. داستان‌های جمال‌زاده، انتقادی، ساده، طنزآمیز و آکنده از ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه است.

جمال‌زاده سال ۱۹۶۵ نامزد جایزه نوبل ادبیات شد و در کنار زین‌العابدین رهنما، حسین قدس نخعی و ابوالقاسم اعتصام‌زاده به عنوان تنها فارسی زبانان نامزد جایزه نوبل ادبیات شناخته می‌شود. وی سال ۷۶ در ژنو سوییس درگذشت.

شب "سیدمحمدعلی جمال‌زاده"یک‌شنبه ۲۱ مردادماه ساعت ۱۸ در عمارت سعدی، واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی برگزار می‌شود. این برنامه هم‌چنین با پخش فیلم سخنرانی محمود دولت آبادی و سفیر سوییس درباره محمدعلی جمال‌زاده و برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های این نویسنده همراه خواهد بود.

کد خبر 350540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.