احتکار کالاها عامل اصلی التهاب بازار است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: برخی افراد تنگ نظر کالاها و اجناس را احتکار و نرخ‌گذاری دلخواه می‌کنند تا جلوی رونق کسب و کار در بازار را بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، آیت الله سیدعلی طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با تسلیت شهادت امام محمدتقی (ع) اظهار کرد: مراسمات دست و پاگیر راه ازدواج جوانان را سد کرده است بنابراین باید والدین در این زمینه پیش قدم شوند.

وی با بیان این‌که سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه الزهرا(س) به عنوان روز ازدواج در کشور تعیین شده است، گفت: ازدواج سنت حسنه پیامبر(ص) و ارزش نهادن به ویژگی های اخلاقی و فرهنگی است.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه یکی از معیارهای مهم در ازدواج جوانان رضایت مندی و احترام گذاشتن والدین به نظرات فرزندان است، افزود: قناعت کردن به داشته‌ها و دوری از تجملات نیز شرط ازدواج آسان است، در ازدواج نباید مهریه‌ سنگین و غیر قابل پرداخت تعیین شود، زیرا دور از شئونات اسلامی است.

وی با اشاره به ۲۱ مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک، گفت: طبق نظر کارشناسان صنایع کوچک راهکار اشتغال‌زایی، ایجاد درآمد، کمک به رشد و توسعه کارآفرینی است، در واقع در کشورهای توسعه یافته صنایع کوچک به عنوان ستون فقرات اقتصاد محسوب می شوند.

آیت الله طهماسبی ادامه داد: در کشور هزاران واحد صنایع کوچک تولیدی وجود دارد، دولت باید احیاء این صنایع را در برنامه‌ها بگنجاند، یکی از راه‌های اقتصاد مقاومتی احیاء صنایع کوچک تولیدی است.

وی تأکید کرد: مسئولان شهرستان برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای کوچک تولیدی تلاش کنند تا چرخ اقتصاد در شهرستان رونق بگیرد.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به التهاب بازار کشور گفت: برخی افراد تنگ نظر کالاها و اجناس را احتکار و نرخ‌گذاری دلخواه می‌کنند تا کسب و کار در بازار از رونق بایستد.

آیت الله طهماسبی افزود: دولت موظف است که با این افراد به شدت برخورد کند تا از احتکار کالا جلوگیری شود، داد و ستد باید آسان شود تا به فروشندگان ظلم نشود در این راستا قوه قضاییه نیز باید با مفسدان اقتصادی برخورد جدی داشته باشد.

وی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی گفت: سکوت مجامع بین المللی در مقابل این جنایت ننگین آل سعود قابل تحمل نیست.

کد خبر 350507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.